مراسم تکریم دکتر بختیار شعبانی ورکی و دکتر ابوالفضل غفاری و معارفه دکتر مقصود امین خندقی و دکتر محمدعلی وطن دوست به عنوان سرپرست معاونت آموزشی و معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه، روز دوشنبه هجدهم دی ماه با حضور دکتر مسعود میرزائی، سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد، دکترمهدی ایمانی مقدم، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از مدیران و کارشناسان در سالن شورای سازمان مرکزی برگزار شد.

در این مراسم دکتر شعبانی و دکتر غفاری گزارشی از فعالیت‌های دوران مسئولیت خود را شرح دادند. سپس دکتر امین خندقی و دکتر وطن دوست در سخنانی ضمن تشکر از حسن اعتماد سرپرست دانشگاه، به شرح مهمترین برنامه ها و اهداف خود پرداختند .

در پایان مراسم دکتر میرزائی با اهدای لوحی از زحمات معاون پیشین آموزشی و معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه تقدیر به عمل آورد و حکم انتصاب را به دکتر امین خندقی و دکتر وطن دوست اهدا و برای ایشان آرزوی موفقیت کرد.

لازم بذکر است در این مراسم همچنین از زحمات دکتر سیدحسین سیدموسوی، مدیر پیشین دفتر ریاست و روابط عمومی نیز با اهدا لوح تقدیر شد.

p5

p1

p4

p3

p6

p9

p7

p10

p8

نشست شوراي آموزشي دانشگاه ساعت 8 روز يكشنبه مورخ 1402/08/14 در سالن شوراي سازمان مركزي برگزار شد.

در اين نشست بعد از توضيحات مقدماتي توسط آقاي دكتر شعباني وركي معاون آموزشي دانشگاه، پيشينه و استلزامات تدوين شيوه‌نامه دكتري پژوهش‌محور بين‌الملل توسط آقاي دكتر بذرافشان رئيس اداره امور دانشجويان غير ايراني تشريح و سپس بحث و تبادل‌نظر توسط اعضاي محترم جلسه صورت گرفت. با توجه به جمع‌بندي ديدگاه‌هاي مطرح‌شده، مقرر شد اصلاحاتي در بندهاي مختلف شيوه‌نامه همانند شرايط عمومي و اختصاصي پذيرش، تعداد واحدهاي درسي، ارزشيابي رساله و ... اعمال و در جلسه بعدي شوراي آموزشي دانشگاه در خصوص آن تصميم‌گيري شود.

IMG 1994

IMG 1998

IMG 1999

 

آغاز کلاس های تقویت زبان دانشجویان دکتری  1394

 

 

 

 

 

 

 

دوره آموزشي آشنايي با سياست ها و انتظارات دانشگاه ويژه اعضاي هيات علمي جوان، توسط معاونت آموزشي در روزهاي جمعه و شنبه 5 و 6 آبان ماه در شهر نيشابور برگزار شد. اين گردهم آيي در راستاي توانمند سازي اعضاي هيات علمي جديد الورود و با هدف تعميق ارتباط مديران حوزه معاونت آموزشي با استادان جوان (با همراهي خانواده ها) انجام شد.  در اين نشست رياست دانشگاه، فرماندار شهرستان نيشابور، معاونت آموزشي، پژوهشي و معاون نهاد رهبري دانشگاه فردوسي مشهد نيز حضور داشتند. در ابتداي جلسه فرماندار محترم شهرستان نيشابور، ضمن خوش آمدگويي به اعضاي هيات رئيسه و هيات علمي دانشگاه، به بيان ويژگي هاي شهرستان نيشابور پرداختند. در ادامه دكتر ضابط رياست محترم دانشگاه به ويژگي هاي دانشگاه از منظر سند دانشگاه اسلامي اشاره نموده و به به جايگاه دانشگاه فردوسي در  زيست بوم نوآوري شرق كشور، تاكيد نمودند. ايشان در ادامه به برنامه هاي دانشگاه براي حمايت از استادان جوان پرداختند. دكتر شعباني، معاون محترم آموزشي دانشگاه ضمن ترسيم جايگاه رفيع معلم در نظام آموزش عالي كشور و دانشگاه، مفهوم و ويژگي هاي معلم الهام بخش را تبيين نمودند. دكتر لطفي، معاون محترم پژوهشي نيز با اشاره به مفهوم فرايند طراحي و حل مساله، موضوعات و جهت گيري هاي كلان معاونت پژوهشي را تشريح نمودند. در پايان اين گردهم آيي دو روزه،  حاضران پس از بازديد از مجموعه علمي افلاك نما و آرامگاه كمال الملك، عطار و خيام و زيارت امامزاده محروق به مشهد بازگشتند.

IMG 7563

IMG 7501

IMG 7515