اولين جلسه “كارگروه هوش مصنوعي در آموزش“  در روز دوشنبه مورخ 1402/08/29 ساعت 12 در محل سالن شوراي سازمان مركزي دانشگاه، با حضور دکتر شریعتی مدیر واحد برنامه ریزی درسی دکتر کاهانی، دکتر صدوقی و دکتر قیاسی با عنوان کارگروه هوش مصنوعی از دانشکده مهندسی، دکتر  رضایی گلستانی نماینده دانشکده دامپزشکی، دکتر میرزازاده نماینده دانشکده علوم ورزشی و دکتر ناجی نماینده دانشکده ادبیات برگزار گردید.

در این جلسه ابتدا دکتر صدوقی به بیان پیشینه  این موضوع پرداختند. در ادامه دکتر کاهانی به بیان کلیاتی از رشته هوش مصنوعی، کاربردهایی که می‌تواند برای سایر رشته‌ها داشته باشد و استفاده‌هایی که می‌توان از این رشته علمی در آموزش و پشتیبانی از یادگیری کرد و هم چنین چالش‌هایی که در کاربرد این علم در آموزش با آن مواجه خواهیم بود، را بیان نمودند.

در ادامه نظرات حاضران در خصوص موضوع مطرح شد و پس از بحث و تبادل‌نظر مقرر گردید دو واحد درس اختياري با عنوان هوش مصنوعي در دانشگاه ارائه شود اما اين ارائه تنها براي دانشكده هايي كه اين درس را مفيد دانسته و علاقمند به ارائه آن براي دانشجويان كارشناسي هستند صورت گيرد. بر اين اساس لازم است  هر يك از دانشكده‌ها علاقمندي و درخواست خود را براي ارائه درس هوش مصنوعي اعلام كنند.