نشست شوراي برنامه‌ريزي درسي و آموزشي دانشگاه ساعت 8 روز سه‌شنبه مورخ 14/09/1402 در سالن شوراي سازمان مركزي برگزار شد.

در بخش اول اين نشست خانم دكتر قانع مدير محترم گروه آموزشي رياضي محض، گزارشي از بازنگري برنامه درسي رشته رياضيات و كاربردها دوره كارشناسي را ارائه نمودند. بر اساس توضيحات ايشان برنامه درسي مذكور در سال 1398 در دانشگاه بازنگري و تصويب‌شده و بعدازآن با توجه به اشكالات ايجادشده در فرايند اجرا، گروه‌هاي آموزشي رياضي محض و كاربردي اقدام به بازنگري برنامه نمودند. در ادامه بعد از بحث و تبادل‌نظر ضمن تصويب مطالعات پشتيبان و برنامه درسي بازنگري شده مقرر شد اصلاحاتي جزئي در برنامه درسي و مطالعات پشتيبان صورت گيرد.

در بخش دوم به‌منظور بررسي سازوكارهاي مديريت پايش رشته/گرايش‌هاي دانشگاه و نحوه مواجهه با دانشكده‌ها خانم دكتر شريعتي رئيس محترم گروه برنامه‌ريزي آموزشي و درسي دانشگاه و آقاي صالحي بايگي كارشناس محترم گروه برنامه‌ريزي آموزشي و درسي دانشگاه گزارش وضعيت رشته گرايش‌هاي دانشگاه را ارائه و سپس اعضا به بحث و تبادل‌نظر در خصوص اين موضوع پرداختند. با توجه به موضوعات مطرح‌شده از قبيل به رويكرد وزارت عتف در زمينه اشتغال و كارآمدي رشته‌ها، لزوم توجه به اسناد فرادستي، بررسي دلايل ميزان استقبال كم از برخي رشته‌ها مقرر شد جلسات در هفته‌هاي آتي ادامه يابد و نحوه مواجهه با دانشكده‌ها در خصوص ساماندهي رشته گرايش‌ها بررسي و تصميم‌گيري شود.

در پايان موضوع طولاني شدن فرايند بازنگري برنامه درسي رشته دامپزشكي دوره دكتري عمومي مطرح و مقرر شد با عنايت به طولاني شدن فرايند و عدم دريافت نسخه نهايي برنامه درسي، قرارداد بازنگري لغو و برنامه درسي مصوب و معتبر موجود در سامانه HES وزرت عتف جهت اجرا به دانشكده ابلاغ شود

IMG 8705

IMG 8710

IMG 8714