نشست شوراي برنامه‌ريزي درسي و آموزشي دانشگاه ساعت 8 روز سه‌شنبه مورخ 1402/10/26 در سالن شوراي سازمان مركزي برگزار شد.

در بخش اول اين نشست تصميمات كارگروه تخصصي كاربرد هوش مصنوعي در آموزش توسط رئيس و كارشناس گروه برنامه‌ريزي آموزشي و درسي دانشگاه ارائه شد. بر اساس گزارش داده‌شده پيشنهاد ارائه درس هوش مصنوعي به‌صورت 3 واحد اختياري در گروه‌هاي آموزشي مديريت و جغرافيا در نيمسال دوم 1402 مطرح و بعد از تبادل‌نظر با اين پيشنهاد موافقت و مقرر شد ضمن آسيب‌شناسي فرايند اجراي اين درس در طول نيمسال آتي، جلسات و كارگاه‌هاي آموزشي براي تمامي اعضاي هيات علمي نيز برگزار شود تا در صورت بررسي تمام ابعاد، از نيمسال‌هاي بعدي در ساير گروه‌هاي آموزشي نيز اجرايي شود.

در بخش دوم، موضوع ايجاد درس فلسفه علم در دوره كارشناسي توسط خانم دكتر شريعتي رئيس گروه برنامه‌ريزي آموزشي و درسي دانشگاه مطرح شد. با توجه به ديدگاه اعضاي شورا كليت موضوع يعني اهميت و ضرورت فلسفه علم تصويب و مقرر شد كارگروهي شامل تعدادي از اعضاي شوراي برنامه‌ريزي درسي و آموزشي دانشگاه و اعضاي هيات علمي پيشنهادي از سوي اعضاي شورا تشكيل در زمينه مقطع ارائه درس، سرفصل درس، نحوه ارائه تصميم‌گيري شود.

در بخش سوم پيشنهاد افزايش سالانه 20 درصد مبالغ قراردادهاي تدوين و بازنگري برنامه‌هاي درسي طرح شد؛ كه با توجه به نظرات اعضا، مقرر شد كميته‌اي متشكل از اعضاي شوراي برنامه‌ريزي درسي و آموزشي كه سابقه تدوين و بازنگري برنامه درسي را داشته‌اند تشكيل و امتيازات مالي و پژوهشي طرح تعيين و نتايج آن در جلسه شورا بررسي و در صورت تصويب به هيات رئيسه دانشگاه ارجاع شود.

در انتهاي جلسه با عنايت به لزوم ارائه پيوست اخلاق حرفه‌اي در رشته‌هاي مختلف دانشگاه مقرر شد نامه اي به تمامي دنشكده‌ها جهت تهيه پيوست اخلاق حرفه اي هر رشته و ارائه پيشنهادات اجرايي درزمينهٔ نحوه مواجهه با موضوع ارسال و پاسخ‌ها در جلسات بعدي شورا به بحث گذاشته و در خصوص آن تصميم‌گيري شود.

 1

2

4