یادداشت های آموزشی

۱۹/۰۲/۱۳۹۶, ۱۹:۳۲
2017-05-09-15-02-25  چاره اندیشی برای حل چالش کیفیت آموزش *  / علی شیرازی / عضو هیات علمی گروه مدیریت /   نقش آموزش، به‎طور اعم و آموزش عالی، به‎طور خاص بر همگان آشکار است. چالش‎های فراروی آموزش عالی کشور، ازجمله کیفیت آموزش، کارآیی فارغ التحصیلان و تب اخذ مدارج تحصیلی در مقاطع بالاتر نیز بر کسی پوشیده نیست. همچنین، همگی می‎دانیم که تصمیمات کلان دهه گذشته مبنی بر تاسیس بی...
۱۸/۰۱/۱۳۹۶, ۱۴:۰۹
2017-04-07-14-20-45 چالش‎های کیفیت بخشی در نظام دانشگاهی  / دکتر فریبرز رحیم نیا  / عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصادی  / با توجه به پیچیدگی چالش‎های پیش رو در جهان،  آموزش عالی مسئولیت اجتماعی مهمی را برای شناخت دقیق و علمی در مورد معضلات چند لایه در جوامع مختلف دارد كه شامل ابعاد اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی و توانایی در پاسخگویی به آن‎ها می‎باشد...
۱۷/۱۲/۱۳۹۵, ۱۳:۲۹
2017-03-07-09-59-30 زندگی در هوای لطیف: تغییر در الگوی آموزش دانشگاهی / رضوان حسين قلی زاده /عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی /     امروزه، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، ظهور پارادایم جدیدی را تجربه می‌کنند که قواعد و قوانین حاکم بر فضای سیاست گذاری آموزش عالی را تغییر داده است. نقش و جایگاه دانشگاه در گفتمان جامعه دانایی محور با تحولات مفهومی و نظری ماهیت دانش و...
۰۳/۱۲/۱۳۹۵, ۰۹:۰۲
2017-02-21-05-32-08 جایگاه «آموزش» در دانشگاه نسل سوم / داود قرونه / عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی /   می‌دانیم که دانشگاهِ مدرن از بدو پیدایش سه نسل مختلف را تجربه کرده است. در دانشگاه نسل اول عمدتاً بر سنت‌های تعلیمی و انتقال دانشی ثابت تأکید می‌شد. در دانشگاه‌های نسل دوم، پژوهش‌های بنیادی مبتنی بر آزادی علمی و استقلال دانشگاهی اهمیت داشت و نقش آموزش، ترویج...
۲۶/۱۱/۱۳۹۵, ۱۲:۵۳
2017-02-14-09-23-11 جهت‎دهی آموزش به سوی خود-اشتغالی / دکتر مجتبی طهمورث پور / عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی / در طول دهه‌های گذشته، سیستم آموزشی عمدتاً برنامه‌هایی ارائه داده است که فارغ‌التحصیلانی یکسان تولید می‌کند به طوری که دانشگاه‌ها هنوز نتوانسته‌اند به اندازه کافی، افرادی را برای چالش‌هایی که هنگام کار کردن با آن روبرو می‌شوند، آماده کنند. دانشگاه‌ها می‌بایست در زمینه...