یادداشت های آموزشی

۲۹/۰۵/۱۳۹۶, ۱۱:۲۲
2017-08-21-06-52-58  کلاس درس دانشگاهی به عنوان یک نظام روانی-اجتماعی / حسین کارشکی /عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی / ساده‎ترین برداشت از کلاس درس این است که آن را به عنوان رابطه یک طرفه بین استاد دانا و دانشجوی نیازمند دانش تصور کنیم. دراین صورت یک جریان یک طرفه انتقال دانش برقرار است. اما؛ هم فرانید و هم عوامل دخیل در یادگیری و آموزش پیچیده‎تر از آن است که این...
۱۹/۰۲/۱۳۹۶, ۱۹:۳۲
2017-05-09-15-02-25  چاره اندیشی برای حل چالش کیفیت آموزش *  / علی شیرازی / عضو هیات علمی گروه مدیریت /   نقش آموزش، به‎طور اعم و آموزش عالی، به‎طور خاص بر همگان آشکار است. چالش‎های فراروی آموزش عالی کشور، ازجمله کیفیت آموزش، کارآیی فارغ التحصیلان و تب اخذ مدارج تحصیلی در مقاطع بالاتر نیز بر کسی پوشیده نیست. همچنین، همگی می‎دانیم که تصمیمات کلان دهه گذشته مبنی بر تاسیس بی...
۱۸/۰۱/۱۳۹۶, ۱۴:۰۹
2017-04-07-14-20-45 چالش‎های کیفیت بخشی در نظام دانشگاهی  / دکتر فریبرز رحیم نیا  / عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصادی  / با توجه به پیچیدگی چالش‎های پیش رو در جهان،  آموزش عالی مسئولیت اجتماعی مهمی را برای شناخت دقیق و علمی در مورد معضلات چند لایه در جوامع مختلف دارد كه شامل ابعاد اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی و توانایی در پاسخگویی به آن‎ها می‎باشد...
۱۷/۱۲/۱۳۹۵, ۱۳:۲۹
2017-03-07-09-59-30 زندگی در هوای لطیف: تغییر در الگوی آموزش دانشگاهی / رضوان حسين قلی زاده /عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی /     امروزه، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، ظهور پارادایم جدیدی را تجربه می‌کنند که قواعد و قوانین حاکم بر فضای سیاست گذاری آموزش عالی را تغییر داده است. نقش و جایگاه دانشگاه در گفتمان جامعه دانایی محور با تحولات مفهومی و نظری ماهیت دانش و...
۰۳/۱۲/۱۳۹۵, ۰۹:۰۲
2017-02-21-05-32-08 جایگاه «آموزش» در دانشگاه نسل سوم / داود قرونه / عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی /   می‌دانیم که دانشگاهِ مدرن از بدو پیدایش سه نسل مختلف را تجربه کرده است. در دانشگاه نسل اول عمدتاً بر سنت‌های تعلیمی و انتقال دانشی ثابت تأکید می‌شد. در دانشگاه‌های نسل دوم، پژوهش‌های بنیادی مبتنی بر آزادی علمی و استقلال دانشگاهی اهمیت داشت و نقش آموزش، ترویج...