یادداشت های آموزشی

۱۵/۰۸/۱۳۹۶, ۱۱:۰۴
2017-11-06-07-34-08  چند نکته درباره آموزش عالی  / مجید سرمد /عضو هیات علمی دانشکده علوم ریاضی / نکته اول تعدّد دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی غیردولتی و تعدّد شعبات دانشگاه آزاد و افزایش چشم‎گیر پذیرش دانشگاه پیام نور در سال‎های اخیر باعث این شده است که دانش آموزان در انتخاب رشته خود به عنوان مثال در گروه آزمایشی علوم ریاضی، بعد از رشته‎های مهندسی دانشگاه‎های دولتی، رشته‎های...
۲۹/۰۵/۱۳۹۶, ۱۱:۲۲
2017-08-21-06-52-58  کلاس درس دانشگاهی به عنوان یک نظام روانی-اجتماعی / حسین کارشکی /عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی / ساده‎ترین برداشت از کلاس درس این است که آن را به عنوان رابطه یک طرفه بین استاد دانا و دانشجوی نیازمند دانش تصور کنیم. دراین صورت یک جریان یک طرفه انتقال دانش برقرار است. اما؛ هم فرانید و هم عوامل دخیل در یادگیری و آموزش پیچیده‎تر از آن است که این...
۱۹/۰۲/۱۳۹۶, ۱۹:۳۲
2017-05-09-15-02-25  چاره اندیشی برای حل چالش کیفیت آموزش *  / علی شیرازی / عضو هیات علمی گروه مدیریت /   نقش آموزش، به‎طور اعم و آموزش عالی، به‎طور خاص بر همگان آشکار است. چالش‎های فراروی آموزش عالی کشور، ازجمله کیفیت آموزش، کارآیی فارغ التحصیلان و تب اخذ مدارج تحصیلی در مقاطع بالاتر نیز بر کسی پوشیده نیست. همچنین، همگی می‎دانیم که تصمیمات کلان دهه گذشته مبنی بر تاسیس بی...
۱۸/۰۱/۱۳۹۶, ۱۴:۰۹
2017-04-07-14-20-45 چالش‎های کیفیت بخشی در نظام دانشگاهی  / دکتر فریبرز رحیم نیا  / عضو هیات علمی گروه مدیریت دانشکده علوم اداری و اقتصادی  / با توجه به پیچیدگی چالش‎های پیش رو در جهان،  آموزش عالی مسئولیت اجتماعی مهمی را برای شناخت دقیق و علمی در مورد معضلات چند لایه در جوامع مختلف دارد كه شامل ابعاد اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی و توانایی در پاسخگویی به آن‎ها می‎باشد...
۱۷/۱۲/۱۳۹۵, ۱۳:۲۹
2017-03-07-09-59-30 زندگی در هوای لطیف: تغییر در الگوی آموزش دانشگاهی / رضوان حسين قلی زاده /عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی /     امروزه، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، ظهور پارادایم جدیدی را تجربه می‌کنند که قواعد و قوانین حاکم بر فضای سیاست گذاری آموزش عالی را تغییر داده است. نقش و جایگاه دانشگاه در گفتمان جامعه دانایی محور با تحولات مفهومی و نظری ماهیت دانش و...

فرایندهای معاونت آموزشی

۲۲/۰۸/۱۳۹۶, ۰۶:۳۳
2017-11-14-06-37-53  ارتقای سطح زبان انگلیسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد بهبود سطح زبان انگلیسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی به‌عنوان یکی از برنامه‌های آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد همیشه مورد توجه بوده است. کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای پیشبرد اهداف علمی شامل نگارش مقالات علمی به زبان انگلیسی، شرکت در کنفرانس‌ها، سمینارها و همایش‌های بین‌المللی، امکان استفاده بهینه از منابع و کتب علمی...
۱۷/۰۸/۱۳۹۶, ۱۰:۵۰
2017-11-08-07-20-56 فرایند پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فردوسی مشهد دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد مسئول برنامه‎ریزی برای پذیرش و راهبری فرایند تحصیل دانشجویان تحصیلات تکمیلی در هر سال تحصیلی است. با توجه به اینکه دانشگاه فردوسی مشهد یکی از معتبرترین دانشگاه‎های سطح یک کشور است و استقبال از تحصیل در این دانشگاه موجب شده است که این دفتر با حجم بالای متقاضیان از سراسر کشور رو به رو...
۱۰/۰۸/۱۳۹۶, ۱۰:۱۱
2017-11-05-06-41-29 فرایند آموزانه و پژوهانه اعضای هیأت علمی و مدرسان مدعو دانشگاه فردوسی مشهد فرایند آموزانه و پژوهانه به طور خلاصه عبارت است از محاسبه و تنظیم فهرست پرداخت مبالغ حق التدریس و حق التحقیق اعضای و مدرسان مدعو که در دانشگاه فردوسی مشهد از ان به عنوان «آموزانه» و «پژوهانه» یاد می‎شود. روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص فرایند آموزانه و پژوهانه گفتگویی با خانم طاهره صاحبیان، کارشناس مسئول امور...