فهرست مطلب

 


1. بخشنامه‎ها

جهت مشاهده جدیدترین بخشنامه‎های وزارت علوم بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
                              سامانه خدمات آموزشی
   

 


2. دانشنامه و ریزنمرات قابل ترجمه

صدور هر گونه مدرک فراغت از تحصیل اعم از دانشنامه، گواهینامه موقت، تائیدیه تحصیلی، نامه نظام وظیفه، گواهی معدل و ...  علاوه بر بررسی پرونده توسط کارشناس مستقر در باجه، پس از بررسی نهائی کارشناسان اداره فارغ التحصیلان و تائید شرایط فراغت از تحصیل انجام خواهد شد. بدیهی است در صورت وجود هر گونه مشکل آموزشی و یا نقص مدارک، مراتب در زمان مراجعه بعدی به اطلاع دانش آموخته خواهد رسید.

دانشنامه پایان تحصیلات
دانش آموختگان محترم می‎توانند قاب دانشنامه پایان تحصیلات را در قبال پرداخت وجه آن، از باجه 2 اداره فارغ التحصیلان دریافت نمایند. جهت دریافت و مشاهده مدارک لازم بر روی لینک مقابل کلیک نمایید. (دریافت فایل)

ترجمه دانشنامه، ریزنمرات و گواهی رتبه اول
جهت اطلاع از مراحل تائید دانشنامه، ریزنمرات و گواهی رتبه توسط وزارت علوم تحقیقات و فتاوری، لازم است به سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم به آدرس  http://mad.saorg.ir/EDUS/Default.Aspx  مراجعه فرمائید.

 


3.  گواهینامه موقت

قابل توجه فارغ التحصیلان جدید
صدور هر گونه مدرک فراغت از تحصیل اعم از دانشنامه، گواهینامه موقت، تائیدیه تحصیلی، نامه نظام وظیفه، گواهی معدل و .... علاوه بر بررسی پرونده توسط کارشناس مستقر در باجه، پس از بررسی نهائی کارشناسان اداره فارغ التحصیلان و تائید شرایط فراغت از تحصیل انجام خواهد شد. بدیهی است در صورت وجود هر گونه مشکل آموزشی و یا نقص مدارک، مراتب در زمان مراجعه بعدی به اطلاع دانش آموخته خواهد رسید .

مدارک لازم جهت دریافت گواهینامه موقت پایان تحصیل
1- وصول مدارک فارغ التحصیلی از دانشکده و پرونده دانشجویی از اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه توسط اداره فارغ التحصیلان
تبصره:تسویه حساب با دانشکده برای کلیه دانش اموختگان الزامی است.

2-تسویه حساب حسابداری نوبت دوم دانشگاه ( دانش اموختگان نوبت دوم و مرکز اموزش های الکترونیکی) و یا حسابداری پردیس بین الملل ( دانش اموختگان پردیس بین الملل)

3-مشخص بودن وضعیت بدهی صندوق رفاه دانشجویان ( میزان بدهی و یا عدم بدهی)
تیصره:دانش آموختگان قبل از سال 1376 می‎بایستی تسویه حساب قطعی اداره رفاه را ارائه نمایند.

4- تائیدیه تحصیلی مقطع قبل

5-مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه ( فتو کپی برابر با اصل شده کارت پایان خدمت، فتوکپی برابر اصل شده کارت معافیت دائم، اصل و یا فتوکپی برابر با اصل شده گواهی اشتغال به تحصیل با ذکر کلاسه پرونده، اصل و یا فتوکپی برابر با اصل شده گواهی اشتغال به خدمت سربازی از یگان مربوطه)

6- نامه اتمام طرح یا معافیت از طرح جهت دانش آموختگان ذکور رشته‎های دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی دامپزشکی

تذکر:جهت دانش آموختگان متعهد خدمت و یا مامور به تحصیل سازمان آموزش و پرورش گواهینامه موقت صادر نخواهد شد و برای این دسته از دانش آموختگان تاییدیه تحصیلی صادر خواهد شد.

 


4.  تاییدیه تحصیلی و پاسخ به استعلامات

صدور هر گونه مدرک فراغت از تحصیل اعم از دانشنامه، گواهینامه موقت، تائیدیه تحصیلی، نامه نظام وظیفه، گواهی معدل و .... علاوه بر بررسی پرونده توسط کارشناس مستقر در باجه، پس از بررسی نهائی کارشناسان اداره فارغ التحصیلان و تائید شرایط فراغت از تحصیل انجام خواهد شد. بدیهی است در صورت وجود هر گونه مشکل آموزشی و یا نقص مدارک، مراتب در زمان مراجعه بعدی به اطلاع دانش آموخته خواهد رسید.

قابل توجه متقاضیان ارسال تائیدیه تحصیلی با پست پیشتاز
از آنجایی که ارسال تائیدیه تحصیلی و ریزنمرات می‎بایستی حتما بصورت محرمانه و پستی انجام شود و با عنایت به مشکلاتی که در پیگیری مکاتبات مربوط به پست عادی بوجود می‎آید، در صورتی که دانش آموخته متقاضی ارسال تائیدیه تحصیلی با پست پیشتاز باشد، می‎تواند در قبال پرداخت وجه، نسبت به ارسال تائیدیه بصورت پیشتاز اقدام نماید.

مدارک لازم جهت دریافت نامه معرفی به حوزه نظام وظیفه
 1- تسویه حساب دانشکده   
2- وصول مدارک فارغ التحصیلی از دانشکده و پرونده دانشجویی از اداره پذیرش و ثبت نام دانشگاه توسط اداره فارغ التحصیلان
3- تسویه حساب حسابداری نوبت دوم دانشگاه ( دانش آموختگان نوبت دوم و مرکز آموزش‎های الکترونیکی) و یا حسابداری پردیس بین الملل ( دانش آموختگان پردیس بین الملل)
4- مشخص بودن وضعیت بدهی صندوق رفاه دانشجویان ( میزان بدهی و یا عدم بدهی)             
5- تائیدیه تحصیلی مقطع قبل   

 


5.  معرفی اجمالی سایت دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد

 سایت دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد در دی ماه 1388 با هدف تحکیم روابط دوستانه دانشگاهی، تبادل اطلاعات علمی و فرهنگی، ارتقاء سطح آگاهی تخصصی و ارایه برخی خدمات از جمله مشاهده کارنامه تحصیلی، درج رزومه، جستجوی استاد، جستجوی همکلاسی، جستجوی دانش آموخته، درج فرصت شغلی، پروفایل و ... به دانش آموختگان دانشگاه ایجاد و راه اندازی شده است. ماهیت و جذابیت این سایت باعث شده تعداد قابل توجهی از دانش آموختگان دانشگاه عضو این سایت شوند. متقاضیان استفاده از این سایت می‎توانند به آدرسhttp://alumni.um.ac.ir مراجعه نمایند و از امکانات آن بهره‎مند شوند.

 


6.  فرم‎ها