راهنمای تبدیل وضعیت در سامانه جامع تبدیل وضعیت

به منظور تبیین و تسهیل فرآیند تبدیل وضعیت استخدامی اعضای محترم هیات علمی نكات زیر جهت اطلاع و اقدام لازم اعلام می شود:
كلیه درخواست‎های تبدیل وضعیت استخدامی متقاضیان به شرح زیردر نامه‌ایی با محتوای نام، نام خانوادگی، كد ملی، تاریخ تولد، شماره تماس، ایمیل و نوع درخواست تبدیل وضعیت استخدامی خطاب به 3 نفر (رئیس محترم دانشکده/ پژوهشکده وکارشناس محترم جذب در دانشکده/ پژوهشکده و دبیرخانه هیات اجرایی جذب دانشگاه) بمنظور شروع فرایند برقراری جلسات در دانشکده/ پژوهشکده و همچنین ثبت نام درسامانه توسط دبیرخانه هیات اجرایی جذب دانشگاه ارسال شود:
- اعضای محترم هیات علمی پیمانی از حداقل ۲ تاحداکثر ۵ سال پس از تائیدیه پیمانی ارسالی از مركز جذب برای تبدیل وضعیت به رسمی آزمایشی
- اعضای محترم هیات علمی رسمی آزمایشی در صورت ارتقا مرتبه یا كسب ۱۰۰ درصد امتیاز دانشیاری با تائید رئیس كمیسیون تخصصی هیات ممیزه از حداقل ۲ تا حداکثر ۵ سال پس از ابلاغ رسمی آزمایشی برای تبدیل وضعیت به رسمی قطعی
- بورسیه‎های دانشگاه بلافاصله پس از فراغت از تحصیل برای تبدیل وضعیت از راتبه به پیمانی یا طرح سربازی،
- اعضای هیات علمی طرح سربازی پس از پایان تعهد برای تبدیل وضعیت از طرح سربازی به پیمانی
همكاران محترم 24 تا 48 ساعت پس از درخواست و دریافت ایمیل از سوی مركز جذب می‎توانند از طریق لینک https://farakhanjazb.msrt.ir/login مدارك خود را در سامانه مذكور بارگذاری و موارد خواسته شده را تکمیل نمایند.

توجه ۱: نام كاربری كد ملی و رمز عبور ۴ عدد آخر كد ملی می‎باشد.

توجه ۲: در صورت بروز اشكال احتمالی در سامانه مذكور، با شماره تماس‌های موجود در بخش ارتباط با مركز یا ارسال پیام ازطریق مرکز پیام در سامانه مذكور موضوع با كارشناسان پشتیبانی مركز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم در میان گذاشته شود.

• كلیه مدارك درخواستی (از جمله شناسنامه، كارت ملی، پایان خدمت، اولین حكم و اخرین حكم، مدارك فوق دیپلم (در صورت ناپیوسته بودن)، لیسانس، فوق لیسانس و دكتری تخصصی و…) باید در سامانه به صورت خوانا اسکن و بارگذاری شود.
• اولین حكم و آخرین حكم كارگزینی قبل از بارگذاری در سامانه باید ممهور به مهر هیات ممیزه دانشگاه شده و سپس اسكن و در سامانه بارگذاری شود.
• پس از بارگذاری كلیه مدارك و اطمینان از آن نسبت به پرداخت وجه و تائید رزومه اقدام شود..
• تكمیل فرم امتیازات علمی برای بورسیه‎های دانشگاه كه از راتبه به پیمانی یا طرح سربازی و اعضای هیات علمی طرح سربازی كه پس از پایان تعهد به پیمانی تبدیل وضعیت می‎شوند، توسط كارگروه توانایی علمی الزامی است.
• اعضای کارگروه بررسی توانایی علمی دانشكده شامل رئیس دانشكده، مدیر گروه، نماینده هیات اجرایی جذب دانشگاه در دانشکده و دو نفر از اعضای هیات علمی مرتبط با رشته متقاضی می‎باشد.
• متقاضیان تبدیل وضعیت از پیمانی به رسمی آزمایشی و استادیاران متقاضی تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی و متقاضیان تبدیل وضعیت به رسمی قطعی بااستفاده از بند پ ماده 90 (ایثارگری) باید پس از تکمیل و امضای فرم‎های مخصوص تبدیل وضعیت (ماده 1 تا 4 و فرمهای شناسنامه علمی و ب و ج و...) آنها را به امضای ریاست محترم دانشکده و دبیر محترم هیات اجرایی جذب و رئیس محترم کمیسیون فرهنگی دانشگاه رسانده و جهت ممهور شدن برگه‎ها، مطابق دستورالعمل ذیل نسبت به تهیه CD مربوطه اقدام نمایند.

http://vpap.um.ac.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=1299&Itemid=1128&lang=fa
• در فرایند سامانه‎ایی، پس از كامل شدن استعلامات از مراجع ذیصلاح، ابتدا پرونده در جلسه كارگروه صلاحیت عمومی و سپس در جلسه هیات اجرایی جذب دانشگاه مطرح می‎شود و در صورت موافقت با درخواست موضوع از طریق سامانه به مرکز جذب وزارت عتف منعکس خواهد شد، پس از طرح موضوع در هیات مرکزی وزارت عتف و موافقت با آن تاییدیه‌ی دریافتی از مرکز جذبجهت صدور حکم به کارگزینی دانشگاه ارسال خواهد شد.
• روند تبدیل وضعیت با توجه به نوع درخواست و پس از بررسی پرونده در دانشکده/ پژوهشکده و طی مراحل استعلامات از زمان ثبت نام و تکمیل اطلاعات توسط خود فرد ممكن است بین ۶ تا 8 ماه به طول بیانجامد.
• در طی بررسی پرونده متقاضیان پیامك‎هایی مبنی بر “پیام جدید در سامانه برای شما ثبت شده است” از سوی مركز جذب ارسال می‎شود كه ممكن است همكاران پس از مراجعه به سامانه پیامی مشاهده نمی‎كنند و این پیام به معنای تغییر ناشی از بارگذاری مدارك از سوی مركز جذب یا دبیرخانه هیات اجرایی می‎باشد و در این خصوص مشكلی وجود ندارد.