بررسی عملکرد شورای برنامهریزی درسی در سال 1398
نشست شورای برنامهریزی درسی دانشگاه به منظور بررسی عملکرد شورای برنامهریزی درسی در سال 1398 و تصمیمگیری درباره برنامههای سال 1399ساعت 8 روز دوشنبه مورخ 29/02/99 با حضور اعضا در سازمان مركزی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این نشست آقای دکتر کرمی، رئیس گروه برنامهریزی آموزشی و درسی دانشگاه گزارشی از اقدامات انجامشده در این گروه را ارائه نمودند براساس این گزارش تاکنون 148 قرارداد بازنگری برنامههای درسی جاری دانشگاه منعقد گردیده که از این تعداد 54 برنامه پیش از سال 98 و 23 برنامه در سال 98 مجموعا 77 برنامه به تصویب شورا رسیده است. همچنین تدوین الگوی مفهومی برنامه درسی مبتنی بر الگوی مفهومی آموزش در سال 1398 به عنوان یکی دیگر از اقدامات این گروه مطرح شد.
در ادامه نشست اعضا به بیان دیدگاههای خود در خصوص برنامههای سال 1399 پرداختند. ازجمله این دیدگاهها میتوان به موارد ذیل اشاره نمد.
- ضرورت توجه به آموزش مجازی در تدوین و بازنگری برنامههای درسی
- تعریف دقیق واحدهای عملی و تصمیمگیری در خصوص نحو ارائه آن در رشتههای مختلف
- اقدام در جهت یکسانسازی کد دروس پایه در جهت کمک به اقتصاد آموزش
- ارائه برنامههای درسی کارشناسی ارشد و دکتری در قالب بسته دروس تحصیلات تکمیلی
- ارائه سازوکاری در جهت ایجاد حلقه واسط میان مجریان بازنگری و شورای برنامهریزی درسی
- تدوین فرم داوری برنامههای درسی بازنگری شده قبل از طرح در شورای برنامهریزی درسی
- پیشبینی سازوکاری جهت اجرا و پایش برنامههای درسی مصوب و ارائه بازخورد مناسب
- بازبینی آییننامه شورای برنامهریزی درسی
- ارائه سازوکار در جهت بررسی میزان سازگاری طرح درس تهیهشده توسط اساتید با برنامه درسی مصوب
نشست شورای برنامهریزی درسی دانشگاه به منظور بررسی عملکرد شورای برنامهریزی درسی در سال 1398 و تصمیمگیری درباره برنامههای سال 1399ساعت 8 روز دوشنبه مورخ 29/02/99 با حضور اعضا در سازمان مركزی دانشگاه برگزار شد.
در ابتدای این نشست آقای دکتر کرمی، رئیس گروه برنامهریزی آموزشی و درسی دانشگاه گزارشی از اقدامات انجامشده در این گروه را ارائه نمودند براساس این گزارش تاکنون 148 قرارداد بازنگری برنامههای درسی جاری دانشگاه منعقد گردیده که از این تعداد 54 برنامه پیش از سال 98 و 23 برنامه در سال 98 مجموعا 77 برنامه به تصویب شورا رسیده است. همچنین تدوین الگوی مفهومی برنامه درسی مبتنی بر الگوی مفهومی آموزش در سال 1398 به عنوان یکی دیگر از اقدامات این گروه مطرح شد.
در ادامه نشست اعضا به بیان دیدگاههای خود در خصوص برنامههای سال 1399 پرداختند. ازجمله این دیدگاهها میتوان به موارد ذیل اشاره نمد.
- ضرورت توجه به آموزش مجازی در تدوین و بازنگری برنامههای درسی
- تعریف دقیق واحدهای عملی و تصمیمگیری در خصوص نحو ارائه آن در رشتههای مختلف
- اقدام در جهت یکسانسازی کد دروس پایه در جهت کمک به اقتصاد آموزش
- ارائه برنامههای درسی کارشناسی ارشد و دکتری در قالب بسته دروس تحصیلات تکمیلی
- ارائه سازوکاری در جهت ایجاد حلقه واسط میان مجریان بازنگری و شورای برنامهریزی درسی
- تدوین فرم داوری برنامههای درسی بازنگری شده قبل از طرح در شورای برنامهریزی درسی
- پیشبینی سازوکاری جهت اجرا و پایش برنامههای درسی مصوب و ارائه بازخورد مناسب
- بازبینی آییننامه شورای برنامهریزی درسی
- ارائه سازوکار در جهت بررسی میزان سازگاری طرح درس تهیهشده توسط اساتید با برنامه درسی مصوب