barnamerizi darsi 1 - 990715بازبینی آیین‌نامه تدوین/ بازنگری برنامه درسی در جلسه شورای برنامه‌ریزی درسی دانشگاه

نشست شورای برنامه‌ریزی درسی دانشگاه ساعت 8 روز دوشنبه مورخ 99/07/14 با حضور اعضا در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در این نشست با توجه به پیشنهادات مطرح‌شده از سوی اعضای شورای برنامه درسی دانشگاه در جلسات پیشین مبنی بر بازبینی آیین‌نامه بازنگری برنامه درسی مصوب جلسه مورخ 99/07/19 شورای آموزشی دانشگاه، بررسی و اصلاح آیین‌نامه مذکور در دستور کار قرار گرفت. بر اساس موارد مطرح‌شده مقرر شد برخی اصلاحات اساسی در آیین‌نامه صورت گیرد که ازجمله می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
1- شروع هرگونه بازنگری در برنامه درسی با تقاضای گروه آموزشی/ دانشکده صورت گیرد و در صورت منسوخ بودن برنامه درسی در حال اجرا و عدم اقدام لازم از سوی گروه آموزشی/ دانشکده جهت بازنگری آن، شورای برنامه‌ریزی درسی دانشگاه موظف است نسبت به اعلام رشته‌های منسوخ به دانشکده مربوطه اقدام و فرایند بازنگری برنامه درسی در گروه آموزشی را پیگیری نماید.
2- شرط بازنگری برنامه درسی مقاطع تحصیلات تکمیلی، عدم وجود برنامه درسی منسوخ در مقطع قبلی می‌باشد. بر این اساس در صورت منسوخ بودن برنامه درسی مقطع قبل ضروری است گروه آموزشی ابتدا نسبت به بازنگری برنامه درسی مقطع قبلی رشته درخواستی جهت بازنگری اقدام نماید.
3- با توجه به لزوم ارتباط برنامه درسی مقاطع مختلف تحصیلی ب یکدیگر، مجری بازنگری موظف است ضمن توجه به این ارتباط در تدوین سرفصل دروس، به‌طور مشخص در مطالعات پشتیبان میزان تناسب (اشتراک و افتراق) برنامه درسی در حال بازنگری با برنامه درسی مقاطع تحصیلی قبل و بعد را مشخص نماید.

barnamerizi darsi 2 - 990715