اعطای جایزه‎های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر کشور در سال تحصیلی 98-1397

بنیاد ملی نخبگان براساس آیین نامه «اعطای جایزه‎های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر»، تسهیلات ویژه‎ای از قبیل راتبه دانشجویی، اعتبار آموزش یاری، اعتبار پژوهش یاری، اعتبار فن یاری، اعتبار توان‎مندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی و اعتبار توان‎مندی کارآفرینی را به دانشجویان مستعد دانشگاه‎ها و پژوهشگاه‎های کشور اعطا می‎کند.
شرایط بهره‎مندی از این تسهیلات و مهم ترین نکات آن به شرح زیر است:
1 – دانشجویان هر یک از دانشگاه‎ها و مراکز آموزش عالی وابسته کشور که واجد شرایط مذکور در «شیوه نامه اعطای جایزه‎های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در سال تحصیلی 98-1397» (پیوست) هستند، می‎توانند در این رقابت شرکت کنند.
2 – ثبت نام دانشجویان فعلی دانشگاه‎ها از تاریخ 1397/04/05 آغاز می‎شود و فرصت نهایی برای تکمیل پرونده و  ارائه درخواست، 1397/05/15 است. ضروری است دانشجویان متقاضی اطلاعات خود را به همراه تصاویر مدارک مثبته، در سامانه اطلاعاتی بنیاد به نشانی sina.bmn.ir بارگذاری یا به روزرسانی کنند و پس از آن، حداکثر تا تاریخ 1397/05/15 گزینه «درخواست بررسی پرونده برای جایزه‎های تحصیلی» را در بخش «ثبت درخواست‎ها»ی سامانه انتخاب کنند. شایان ذکر است این مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
تذکر 1 – آخرین معدل تحصیلی متقاضیان، از دانشگاه محل تحصیل استعلام خواهد شد و در این خصوص نیازی به درج مدرک در سامانه نیست، اما برای معدل‎های مقاطع قبلی، لازم است مستندات در سامانه ثبت شود.
تذکر 2 – زمان ثبت نام دانشجویان نو ورود در هر یک از مقاطع تحصیلی، مهر ماه سال جاری خواهد بود که اطلاعیه آن متعاقباً در وب گاه بنیاد درج خواهند شد.
3 – پس از بررسی پرونده‎ها و انتخاب برگزیدگان، نتایج از طریق سامانه مذکور به اطلاع متقاضیان خواهد رسید. ثبت اطلاعات، بررسی پرونده و اعلام نتایج، صرفاً از طریق سامانه سینا و به صورت الکترونیکی انجام می‎شود.
تذکر 3 – با توجه به این که سامانه سینا به تازگی راه اندازی شده است، بدیهی است مانند هر سامانه دیگری، در ابتدای کار با مشکلاتی مواجه خواهد شد که با صبوری و همراهی مخاطبان و نیز دریافت بازخوردهای آنان، به تدریج مرتفع خواهند شد. از این رو خواهشمند است مشکلات، نظرات و پیشنهادهای خود را درخصوص سامانه سینا، به نشانی ارسال فرمایید.