فرآیند سامانه هُم دانشگاه فردوسی مشهد

ضروریست متقاضیان پیش از ثبت نام در سامانه هُم دانشگاه فردوسی مشهد،  "شیوه نامه آموزش مشترک و مستقل مدرسان مدعو" را به دقت مطالعه نموده و در صورت احراز شرایط اقدام نمایند.

توجه: کلیه متقاضیانی که در سامانه ثبت نام نموده اند جهت اطلاع از وضعیت درخواست می‎توانند از طریق پرتال پویا (لینک https://pooya.um.ac.ir) یا با کد ملی و کدرهگیری وارد سامانه هُم شده (لینك https://pooya.um.ac.ir/educ/HOM) و گردش کار را مشاهده نمایند. در صورتی که درخواست ایشان برگشت داده شده است طبق توضیحات داده شده اصلاحات لازم را انجام داده و مجدد درخواست جدیدی ارسال نمایند، همچنین ثبت نام نهایی مدرسان پس از بارگذاری مدارک مورد نیاز و ارسال درخواست صورت می پذیرد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر می‎توانید با سرکار خانم شهریارپور (38802479) تماس حاصل نمایید.

 

مراحل ثبت نام برای سه دسته از متقاضیان به شرح ذیل است:

1- متقاضیانی که در سال‌های گذشته ثبت نام نموده‌اند و پرتال دارند؛ از پرتال پویا - لبه‌ی آموزشی - منوی جذب و ترفیع - (درخواست همکاری مدرسان - اطلاعات فردی) - (درخواست همکاری مدرسان - ارسال درخواست)، درخواست سال تحصيلی جدید را تکمیل و ارسال نمایند. ضمناً در صورت ویرایش اطلاعات فردی و گروه باید دکمه اصلاح را انتخاب نمایند.

2- متقاضیانی که در سال‌های‎ گذشته ثبت نام نموده‎اند و پرتال ندارند؛ فقط لازم است ابتدا از طریق آدرس سامانه (https://pooya.um.ac.ir/educ/HOM)، قسمت "ویرایش ثبت نام و ارسال درخواست"، با کد ملی و کدرهگیری قبلی وارد شده و درخواست سال تحصيلی جدید را به شرح ذیل تکمیل و ارسال نمایند. ضمناً در صورت ویرایش اطلاعات فردی و گروه باید دکمه اصلاح را انتخاب نمایند.

register001

3- متقاضیانی که برای اولین بار در این سامانه ثبت نام می‌نمایند؛ از طریق آدرس سامانه (https://pooya.um.ac.ir/educ/HOM) وارد شده و ابتدا قسمت "ثبت نام اولیه" را کلیک کرده و اطلاعات درخواستی را به صورت صحیح و کامل وارد نمایند. پس از ذخیره موارد، کد رهگیری داده شده را يادداشت نموده و مجدداً قسمت ارسال درخواست را انتخاب نموده سپس با کد ملی و کد رهگیری وارد سامانه شده و درخواست سال تحصيلی جدید را به شرح ذیل تکمیل و ارسال نمایند.

register002

 

توجه:
1- آن دسته از متقاضیانی که قبلاً در سامانه هُم ثبت نام کرده و کد رهگیری را فراموش نموده‎اند؛ می‎توانند از قسمت ویرایش ثبت نام و ارسال درخواست، با وارد نمودن کد ملی و شماره همراه، کد رهگیری خود را جهت ورود به سامانه دریافت نمایند.
2- در قسمت اطلاعات ثبت نام در هر سال تحصيلی، برخی موارد ممکن است اضافه شوند. لذا ویرایش اطلاعات ثبت نام قبلی برای افراد دسته اول و دوم جهت درخواست جدید، الزامی است.
3- در صورت انتخاب یکی از گزینه های شرایط ویژه در قسمت اطلاعات فردی، بارگذاری مدرک مربوطه الزامی می باشد.

4- کلیه اطلاعات فردی ثبت نام اجباری بوده و صحت اطلاعات درج شده به عهده متقاضی می‎باشد.
5-لازم به ذکر است در صورت وجود تناقض در اطلاعات سامانه، پرداخت حق التدریس متقاضیان دچار مشکل خواهد شد.

 

اطلاعات مورد نیاز جهت ثبت درخواست در سامانه هُم

 sabtenam hom

مدارک مورد نیاز جهت بارگذاری در سامانه هُم

• تصویر آخرین مدرک تحصیلی در قالب فایل JPEG
• تصویر گواهی اشتغال به تحصیل (یا اسکن کارت دانشجویی) برای دانشجویان در قالب فایل JPEG
• تصویر آخرین حکم برای مدرسان مدعو هیات علمی سایر دانشگاه‌ها در قالب فایل JPEG

مدارک مورد نیاز جهت ارايه به هسته‌ی گزینش دانشگاه (به صورت حضوری و پس از اطلاع رسانی دانشگاه)

به منظور تكمیل فرایند گزینش سامانه همكاری مدرسان مدعو "هُم" دانشگاه فردوسی مشهد، همراه داشتن مدارك زیر در زمان مراجعه الزامی است.

• تصویر آخرین مدرك تحصیلی (به همراه ارزشیابی مدرك برای مدارك خارجی)
• شناسنامه علمی
• تصویر پشت و رو كارت ملی
• كپی تمام صفحات شناسنامه
• گواهی معافیت دايم نظام وظیفه یا كارت پایان خدمت
• چهار قطعه عكس 3*4 جدید