تغییر در الگوی آموزش دانشگاهی / رضوان حسين قلی زاده / |
چالش مهم دیگری که دانشگاه در شرایط جدید با آن مواجه است و به نحوی ممکن است جایگاه او را در میان رقبای جدید به مخاطره افکند، انفصال بین آموزش و پژوهش است. این نقطه انقطاع همان جایی است که نهادهای بیرون از دانشگاه را وارد میکند یا باعث میشود هر یک از سازمانها و نهادها در کنار خود یک دانشگاه تاسیس کنند (یزدان پور، 1387). لذا، نه تنها آموزش از پژوهش جدا نیست، بلکه آموزش همان انتقال دانش حاصل از یافتههای پژوهش ایست. |
سنارتنی و اماراتونگا (2009) در این خصوص به هفت اصل انتقال پژوهش به آموزش اشاره میکنند که بر اساس آن میبایست:
1. اعضای هیئت علمی دانشگاه میبایست پژوهشگرانی فعال و موثر باشند به نحوی که آموزشهایشان به طور طبیعی بر مبنای پژوهش شکل بگیرد. |