khareji

جلسه هم اندیشی تبیین سیاست‎های پذیرش دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد

جلسه هم اندیشی تبیین سیاست‎های پذیرش دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور مسئولان در روز سه شنبه 25 آبان ماه 1395 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
جلسه هم اندیشی تبیین سیاست‎های پذیرش دانشجویان غیرایرانی دانشگاه فردوسی مشهد با حضور دکتر هاشمی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر بهرامی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه، دکتر آهنچیان و دکتر غنایی مدیر اداره کل دانشجویان بین الملل دانشگاه و با حضور روسای دانشکده‎ها و اعضای هیئت علمی مدرس دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد در روز سه شنبه 25 آبان ماه 1395 در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
دکتر هاشمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این نشست اظهار داشت: این جلسه بر اساس دیپلماسی علمی برگزار شده است و با توجه به بین المللی شدن دانشگاه فردوسی مشهد، مهمترین بحث در حال حاضر بحث علمی است. که دانشگاه فردوسی مشهد تلاش کرده است در دو بخش ملی و بین المللی فعال باشد.
دکتر هاشمی اظهار داشت: با توجه به تعهد دانشگاه فردوسی مشهد برای ورود به جمع 500 دانشگاه برتر جهان باید این توانمندی را به واقعیت برسانیم و با توجه به اینکه در حال حاضر دانشگاه فردوسی مشهد از 17 کشور جهان دانشجو پذیرفته است و کمتر دانشگاهی در ایران این تنوع دانشجو را دارا می‎باشد لذا باید این موفقیت را حفظ کنیم و بهبود ببخشیم.
در ادامه دکتر غنایی مدیر اداره کل دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد در سخنان خود کشورهای پیشتاز در پذیرش دانشجوی خارجی را مطرح نمود و اظهار داشت: ایران با توجه به تاکید مقامات عالی کشور در پذیرش دانشجوی خارجی خوب عمل کرده است.
دکتر غنایی در ادامه مزایای جذب دانشجویان خارجی را برای اعضای حاضر در جلسه اعلام نمود و اظهار داشت: 50 درصد از دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد در گروه علوم انسانی هستند که دانشگاه فردوسی مشهد با پذیرش حدود 1500 نفر دانشجوی غیرایرانی و استقرار این دانشجویان در دانشکده‎های مختلف خوب عمل کرده است.
مدیر اداره کل دانشجویان بین الملل دانشگاه در پایان سخنان خود اقدامات این اداره را به شرح زیر عنوان نمود:

  • راه اندازی سایت سه زبانه اداره کل دانشجویان بین الملل دانشگاه
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری با 13 دانشگاه خارجی
  • انتخاب مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه بعنوان مرکز برتر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کشور
  • انتخاب مشاور آموزشی دانشجویان خارجی در کلیه دانشکده‎های دانشگاه فردوسی مشهد
  • ایجاد مصوبات آموزشی و پژوهشی برای تسهیل در ادامه تحصیل دانشجویان خارجی
  • فعالیت‎های فرهنگی و فوق برنامه برای این دانشجویان از قبیل برگزاری جشنواره فرهنگ ، برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان خارجی شاغل به تحصیل در دانشگاه فردوسی مشهد و برگزاری اردوهای فرهنگی در داخل و خارج از شهر مشهد
  • برگزاری عزاداری بزرگ و بسیار با شکوه دانشجویان خارجی در سال گذشته که این مراسم در تاریخ 9 آذر ماه 95 هم برگزار می‎شود
  • انتشار روزنامه و معرفی فعالیت‎های دانشگاه فردوسی مشهد به زبان عربی و توزیع در کشورهای عرب زبان
  • توسعه بخش کنسولی در دانشگاه برای سرعت در پذیرش دانشجویان خارجی
  • تخفیف برای شهریه دانشجویان ممتاز و اسکان خانواده آنان

در پایان جلسه دکتر هاشمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تشکر از حضور در این نشست مطالب مطرح شده را پاسخ داد و در تایید مطالب مطرح شده اعضای حاضر در جلسه افزود:
اساتید مشاور دانشجویان خارجی در جلسات شورای دانشکده‎ها حضور پیدا کنند و مشکلات آموزشی و پژوشی را مطرح نمایند تا برطرف شود.

لازم به ذکر است اداره دانشجویان بین الملل دانشگاه فردوسی مشهد در سال تحصیلی گذشته از نظر جذب دانشجوی خارجی رتبه اول در بین دانشگاه‎های  کشور را بدست آورده است.

IMG 3026

IMG 3024