arm001

مصاحبه با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فردوسی مشهد در خصوص نشست معاونان آموزشی منطقه  9 کشور

تشکيل شورای معاونان مناطق یکی از اقدامات بسيار مهم وزارت عتف در دولت تدبير و اميد است که با هدف استفاده از خرد جمعی معاونان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی دولتی هر منطقه در عرصه تصمیم گیری و تصمیم سازی از سال 1393 آغاز به کار کرده است. دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور در 9 منطقه بندی شده­اند و شورای معاونان منطقه در حوزه­های آموزشی و تحصيلات تکميلی، پژوهش و فناوری، دانشجويی، اداری-مالی و فرهنگی-اجتماعی تشکيل گرديدند. معاون بزرگترين دانشگاه دولتی در هر منطقه به عنوان دبير شورای معاونان آن منطقه انتخاب شده است. دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی دولتی استان‌های خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سمنان در منطقه 9 آموزش عالی جای گرفته‌اند.

معاونان آموزشی منطقه در طی سال تحصيلی و به تناوب نشست‌های چندگانه را در دانشگاه‌ها یا موسسات آموزش عالی عضو منطقه برگزار می‌کنند. نشست سالانه معاونان آموزشی منطقه نيز با حضور معاون محترم آموزشی وزارت و مديران اين حوزه در یکی از دانشگاه‌های منطقه برگزار می‌شود. نشست معاونان آموزشی منطقه 9 در سال تحصيلي 95-96 در روز 4 آذر ماه در دانشگاه نيشابور برگزار می‌گردد.

با توجه به اهميت اين نشست و در راستای ارتقای سطح آن، و به پيشنهاد آقای دکتر هاشمی معاون آموزشی و تحصيلات تکميلي دانشگاه فردوسی مشهد و دبير شورای معاونان آموزشی منطقه 9، محورهای عمده نشست با استفاده از خرد جمعی و نظر خواهی از معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه به شرح ذيل تعيين گرديد.

1- مبانی: نسبت آموزش با دانشگاه‌های نوين؛ جايگاه آموزش در دانشگاه‌ها؛ نقش آموزش در ارتقای جايگاه دانشگاه؛

2- توسعه: آمايش آموزش عالی؛ ساختار دانشگاه؛ توسعه رشته‌ها؛ جذب اعضای هيأت علمی؛ شوراي تحول علوم انساني؛

3- نگهداری: قوانين و مقررات آموزشی؛ آيين نامه‌های آموزشی، برنامه‌های درسی؛ ترفيع و ارتقای اعضای هيأت علمی؛

4- آينده پژوهی: جهت گيری آموزش عالی در گذشته، حال و آينده؛

DSC04823