IMG 4684board

برگزاری جلسه شورای آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد

جلسه شورای آموزشی با حضور دکتر هاشمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، دکتر آهنچیان مدیر دفتر برنامه‎ریزی و توسعه آموزش و معاونان آموزشی دانشکده‎ها، سایر اعضای شورا و معاونان آموزشی و پژوهشی و مدیران گروه‎های دارای مقطع دکتری در روز یکشنبه 12 دی ماه 1395 ساعت 8 صبح در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
 در آغاز این نشست دکتر هاشمی یكی از مهم ترین دستاوردهای پسابرجام در حوزه آموزش عالی كشور را، فراهم شدن فرصت های لازم برای تقویت دیپلماسی علمی و ارتقای سطح تعاملات بین المللی در بخش‎های مختلف آموزشی، پژوهشی و فناورانه بیان کردند. همچنین به این موضوع اشاره نمودند که دانشگاه فردوسی مشهد با همیاری همدلانة كلیه همكاران محترم اعم از هیأت علمی و كارمندان در صف و ستاد با پذیرش دانشجو از 17 كشور دنیا قدم‎های بسیار استوار برداشته است و از این منظر در شمار دانشگاه‎های فعال بین المللی كشور قرار گرفته است. در عین حال، با توجه به این كه گسترش دیپلماسی علمی وجوه مختلفی دارد لازم است اقدامات دیگری نیز برای گسترش بیش از پیش دیپلماسی علمی صورت گیرد.
در این جلسه برای معرفی فرصت‎های بین المللی و نیز آشنایی با ضوابط و آیین نامه‎های مرتبط با دیپلماسی علمی،  جناب آقای دكتر واحدیان، مدیر محترم همكاری‎های علمی بین الملی دانشگاه، اطلاعات لازم برای تعمیق و گسترش دیپلماسی علمی را در اختیار همكاران قرار دادند. ایشان با ارائه یك پاورپوینت در مدت زمان حدود 100 دقیقه، دیدگاه‎های نوین تعامل با دانشگاه‎های بویژه اروپایی و به لحاظ شاخص‎های علمی دارای رتبه بالا را به صورت مدون بیان كردند.
جلسه با ارائه نقطه نظرات آقای دكتر هاشمی و نیز جمع‎بندی نهایی ایشان در ساعت 10 خاتمه یافت.

IMG 4678b0

IMG 4681b2

IMG 4685b3

IMG 4677b1