IMG 4986board

برگزاری جلسه شورای آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد

جلسه شورای آموزشی با حضور دکتر آهنچیان مدیر دفتر برنامه‎ریزی و توسعه آموزش و معاونان آموزشی دانشکده‎ها، سایر اعضای شورا و معاونان آموزشی و پژوهشی  در روز یکشنبه 19 دی ماه 1395 ساعت 8 صبح در سالن شورای سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

 در آغاز این نشست دکتر آهنچیان در خصوص نامه‎های دریافت شده از دانشکده‎ها و انعکاس بازخورد در رابطه با سیستم سهبا صحبت کردند و با توجه به موارد اعلام شده در نیمسال دوم 96-95 اظهار داشتند که امکان بهره مندی از سیستم سهبا میسر نخواهد بود. در این جلسه پیشنهادات تدوین بسته آموزشی و یا آیین نامه مستقل دانشجویان خارجی مطرح شد و پیرامون آن تبادل نظر گردید.

دکتر گنجعلی با طرح مشکلات ثبت مشخصات دروس در سیستم سدف خواستار پیگیری رفع این مشکلات از طرف گروه‎ها شدند و بر ثبت به موقع نمرات توسط اساتید تاکید نمودند. همچنین طی توضیحاتی الکترونیکی شدن فرایند دانش آموختگی و جایگزین شدن آن به جای روند دستی را اعلام کردند.

دکتر موید ضمن قدردانی از زحمات نمایندگان کالج دانشگاه در دانشکده‎ها اظهار داشتند: آیین نامه دوره‎های فرعی کالج برای اولین بار در دانشگاه فردوسی مشهد، در دست تدوین می‎باشد.

دکتر سجادی در راستای هماهنگی معیارهای آموزشی و پژوهشی در تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره دکتری، آمار ظرفیت گروه‎ها برای جذب دانشجویان مقطع دکتری را بر اساس اطلاعات فعلی گروه‎ها و شاخص های تعیین شده در حوزه معاونت پژوهش و فناوری ارائه نموده و وضعیت کلیه گروه‎ها را مورد تحلیل و بررسی قرار دادند.

دکتر مهدی خانی، ضرایب کاهشی کلاس‎های کم جمعیت و شرایط برگزاری این کلاس‎ها را ارائه کردند و مقرر شد این مصوبه طی نامه به دانشکده‎ها ابلاغ گردد.

در پایان دکتر آهنچیان در خصوص رعایت نسبت 60% و 40% ظرفیت پذیرش دانشجو به ترتیب برای دوره روزانه و شبانه تاکید کردند.

IMG 4982b1

IMG 4987b2

IMG 4988b3