برگزاری نشست نمایندگان برنامهریزی درسی دانشكدهها
جلسه نمایندگان شورای برنامهریزی درسی دانشكدهها با محور "بررسی پیشرفت بازنگری برنامههای درسی معرفی شده دانشكدهها" در روز سه شنبه مورخ 1395/11/26 در محل سازمان مركزی دانشگاه، معاونت آموزشی تشکیل شد.
در ابتدای جلسه آقای دكتر كرمی ضمن تشكر از حضور اعضا به موضوع فعال شدن گزینه طرح درس و بارگذاری آن در پرتال اعضای هیات علمی در راستای بالا بردن سطح كیفی آموزشی اشاره نمودند و از اعضا خواستند با توجه به مكاتبه انجام شده نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را حداكثر تا هفته آینده ارسال نمایند .
ایشان در ادامه ضمن اشاره به موضوع تمدید قرارداد مجریان بازگری برنامه درسی از نیمه مهرماه (زمان ابلاغ مطالعات پشتیبان) تا پایان سال جاری، تاكید نمودند در صورتی كه زمان مورد نظر نیاز به تمدید داشته باشد گروه مربوطه دلایل توجیهی خود را پس از طرح در شورای دانشكده و تایید شورا برای تصمیمگیری به شورای برنامهریزی درسی دانشگاه ارسال نماید.
ایشان ملاك و معیار ارزیابی برنامه درسی در شورای برنامهریزی درسی دانشگاه را كفایت مطالعات پشتیبان و وجود رابطه روشن بین مطالعات پشتیبان و تغییرات برنامه درسی بازنگری شده عنوان نمودند و از نمایندگان خواسته شد مطالعات پشتیبان برنامههای درسی قبل از ارسال به دانشگاه براساس كاربرگ ارزیابی در دانشكده مورد بررسی قرار گیرد.
آقای دكتر كرمی ضمن اشاره به جلسه برگزارشده با مدیریت آموزشی در خصوص اخذ شماره درس برای برنامههای درسی جدید به منظور پیشگیری از مشكلات ثبت نام دانشجویان، تاكید نمودند لزوم اجرای برنامههای درسی بازنگری شده از مهر ماه سال 96 منوط به تصویب آن تا اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.
در ادامه جلسه اعضا به بیان مشكلات موجود در انجام مطالعات پشتیبان با توجه به ماهیت رشتهها، اشتغال فارغ التصیلان در جایگاهی غیر از جایگاه رشته، پایش كارفرمایان، گردآوری و تحلیل دادهها و... پرداختند. سپس آقای دكتر كرمی در پاسخ به سوالهای مطرح شده به انعطافپذیر بودن مطالعات پشتیبان و انسجام مطالعات پشتیبان با قالب تهیه شده و آمادگی اداره برنامهریزی درسی دانشگاه برای معرفی دانشجویان دكتری علوم اجتماعی و علوم تربیتی برای تحلیل دادههای مجریان متقاضی پاسخ دادند و در این مورد استفاده از گرنت اساتید برای بهكارگیری دانشجویان دكتری در صورت تمایل مجریان پیشنهاد گردید.
در پایان جلسه نمایندگان برنامه درسی دانشكدهها، گزارشی از پیشرفت برنامههای درسی دانشكده را ارایه نمودند.