اعلام تغییرات آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو

درخصوص برگزاری آزمون‎های زبان انگلیسی پیشرفته (17-2016 tolimo:ea) در سال 1395 بدینوسیله تغییرات اعلام شده توسط سازمان سنجش و آموزش کشور، در تعداد سئوالات و مدت زمان پاسخگویی به آن‎ها به شرح ذیل اعلام می‎گردد:

داوطلبان این آزمون جمعاً به 141 سئوال و در قالب 2 دفترچه در مدت 145 دقیقه پاسخ خواهند داد.

دفترچه شماره 1
شامل بخش نوشتاری (writing): این بخش حاوی یك سئوال تشریحی نوشتاری می‎باشد كه داوطلبان باید در مدت 30 دقیقه در دفترچه سئوال به آن پاسخ دهند.

دفترچه شماره 2
شامل بخش‎های به شرح ذیل:

- بخش ساختار و نوشتار زبانی (structure and written expression): این بخش دارای 40 سئوال است كه هر یك از داوطلبان باید در مدت 25 دقیقه به سئوالات آن در پاسخنامه (در محل مشخص شده برای پاسخگویی به سئوالات این بخش) پاسخ دهند.

- بخش خواندن و درك مطلب: (reading comprehension): این بخش دارای 50 سئوال است كه هر یك از داوطلبان باید در مدت 55 دقیقه به سئوالات آن در پاسخنامه (در محل مشخص شده برای پاسخگویی به سئوالات این بخش) پاسخ دهند.

- بخش درك مطلب شفاهی – شنیداری (listening comprehension): این بخش دارای 50 سئوال است كه متن هر یك از سئوالات از بلندگو پخش خواهد شد و داوطلب با توجه به متن سئوال، نسبت به انتخاب یكی از 4 گزینه‎ای كه در دفترچه شماره 2 (درك مطلب شفاهی) درج گردیده اقدام و در پاسخنامه مربوط و در محل مشخص شده برای پاسخگویی به سئوالات این بخش علامت گذاری می‎نماید. مدت پاسخگویی به سئوالات بخش چهارم 35 دقیقه است.