افتخار1

 افتخار

کسب مقام نخست دانشگاه فردوسی مشهد
در مرحله نهایی بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور


     معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تشکر از زحمات دانشجویان برگزیده، اعضای هیات علمی و شورای هدایت استعدادهای برتر (شهاب)، کسب مقام نخست در بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور را به تمام اعضای خانواده دانشگاه و دانشجویان عزیز تبریک می‎گوید.
دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد بیشترین تعداد مدال طلا را در مرحله نهایی بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور کسب کردند. در این رویداد علمی، دانشجویان دانشگاه فردوسی با کسب 5 مدال طلا بالاتر از سایر دانشگاه‎های کشور قرار گرفتند. پس از دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی شریف با کسب سه مدال طلا و دانشگاه‎های تهران، علامه طباطبایی، صنعتی اصفهان، بیرجند، همدان، یزد، پردیس فارابی تهران-قم و پردیس هنر تبریز هر کدام با کسب یک مدال طلا در جایگاه بعد قرار گرفتند. همچنین، کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز و 27 رتبه مابین 4 تا 15 در مجموع رشته‎های مورد رقابت، از دیگر افتخارات دانشگاه فردوسی مشهد در این دوره از المپیاد علمی دانشجویی می‎باشد.
گفتنی است المپیاد علمی دانشجویی بزرگترین مسابقه علمی دانشجویی کشور در دوره کارشناسی محسوب و در 22 رشته و در دو مرحله منطقه‎ای و کشوری برگزار می‎شود. برگزیدگان مرحله منطقه‎ای به همراه بهترین رتبه‎های آزمون کارشناسی ارشد در مرحله کشوری به رقابت می‎پردازند. مدال‎آوران المپیاد از جوایز بنیاد ملی نخبگان بهره‎مند می‎شوند و رتبه‎های 1 تا 15 می‎توانند بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه‎های برتر کشور به ادامه تحصیل بپردازند. شورای هدایت استعدادهای برتر (شهاب) در معاونت آموزشی دانشگاه، مسئولیت برنامه‎ریزی برای آماده‎سازی علمی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و اعزام آنان به المپیاد علمی دانشجویی را در سال‎های اخیر بر عهده داشته است.

سعید محمدی خفاجه محمدعلی بهبودی کیوان میرزایی بنیامین بشری محسن دره

سعید محمدی خفاجه
(رتبه 1)
مدال طلا در رشته مهندسی شیمی

محمد علی بهبودی
(رتبه 1)
مدال طلا در رشته مهندسی عمران
كیوان میرزایی
(رتبه 1)
مدال طلا در رشته ریاضی
بنیامین بشری
(رتبه 1)
مدال طلا در رشته مهندسی كامپیوتر
محسن دره
(رتبه 1)
مدال طلا در رشته مهندسی مواد و متالورژی

 

       
رتبه 2- زهرا شاه مرادی الهام عطارحاجی رتبه 3- سفیدسنگی
زهرا شاه مرادی
(رتبه 2)
مدال نقره در رشته علوم تربیتی
الهام عطارحاجی سفید سنگی
(رتبه 3)
مدال برنز در رشته زیست شناسی