25d8a4588beb8875a1946be82c90d6fd

مرکز آموزش، یادگیری و سنجش (آیس) دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد

مرکز آموزش، یادگیری و سنجش (آیس) دانشگاه فردوسی مشهد در روز یکشنبه 20 آبان ماه 1397 در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، با حضور رئیس و مدیران دانشگاه افتتاح شد.
در راستای دستیابی به اهداف کلان برنامه راهبردی دانشگاه فردوسی مشهد و به‌منظور ارتقاء و تضمین کیفیت آموزش دستیابی به جایگاه ممتاز آموزشی، توسعه محیط یادگیری خلاق و جذاب، ارتقای اثربخشی آموزش و تربیت دانش‌آموختگان توانمند و متعهد همسو با نیازهای جامعه «مرکز آموزش یادگیری و سنجش» آیس در معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد راه‌اندازی گردید. این مرکز با انجام مطالعات پشتیبان برای برنامه‌ها و فعالیت‌های معاونت آموزشی و نیز فراهم آوردن حمایت‌های لازم برای ارتقای شایستگی‌های اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان و استانداردسازی آزمون‌ها، در راستای بهبود کیفیت آموزش در دانشگاه فعالیت می‌کند.
ازجمله مهم‌ترین اهداف این مرکز فراهم آوردن حمایت‌های لازم برای توسعه حرفه‌ای اعضای هیئت‌علمی، ارتقای توانایی‌های یادگیری دانشجویان و درنتیجه بهبود کیفیت آموزش، یادگیری و سنجش در دانشگاه هست.

دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این مراسم با سپاس از تلاش‌ها و پشتکار فراوان معاونت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد در برنامه‌ریزی و ایجاد این مرکز، وجود این‌چنین مراکزی را در دانشگاه‌های کشور ضروری دانست و افزود: ازجمله مهم‌ترین وظایف این مرکز ترویج فرهنگ و دانش بهبود و تضمین کیفیت آموزش در بین اعضای هیات‌علمی، دانشجویان، مدیران و کارکنان دانشگاه است و امیدواریم این مهم باعث پیشرفت روزافزون دانشگاه فردوسی مشهد گردد و بتوانیم در آینده‌ای نزدیک جز دانشگاه‌های سرآمد در بحث آموزش در سطح کشور شویم.
لازم به ذکر است ازجمله اهداف این مرکز:
۱) ترویج فرهنگ و دانش بهبود و تضمین کیفیت آموزش در بین اعضای هیات علمی، دانشجویان، مدیران و کارکنان دانشگاه
۲) حمایت از اعضای هیات علمی در تدوین برنامه توسعه شخصی و ارتقای شایستگی‎های آموزشی آن‎ها
۳) کمک به واحدهای آموزشی دانشگاه جهت تدوین برنامه های بهبود کیفیت آموزشی
۴) مستندسازی و انتشار تجربیات آموزشی موفق اعضای هیات علمی دانشگاه
۵) بررسی و تحلیل نتایج ارزشیابی کیفیت تدریس اعضای هیات علمی و سایر ارزشیابی‎های مرتبط با حوزه آموزشی دانشگاه
۶) بررسی ویژگی‎های روانسنجی و اعتباریابی آزمون‎های درسی و فراگیر دانشگاه
۷) تدوین برنامه های سالانه ارتقای شایستگی‎های حرفه ای اعضای هیات علمی
۸) تدوین و تهیه دستورالعمل‎ها و فرآیندهای ارزشیابی زیر نظام های آموزشی دانشگاه
۹) پیشنهاد و یا انجام طرح های تحقیقاتی مرتبط در حوزه بهبود کیفیت آموزش دانشگاه
۱۰) تهیه و تدوین مواد و محتوای آموزشی (شامل کتاب، بروشور، پوستر، فیلم و بسته های آموزشی) در راستای ارتقای اثربخشی تدریس
۱۱) انتشار نتایج یافته های پژوهشی آموزشی در نشریات معتبر
۱۲) برگزاری کارگاههای آموزشی دوره ای یاموردی برای اعضای هیات علمی و مدرسان
۱۳) ارائه مشاوره تخصصی در زمینه بهبود کیفیت آموزش
همچنین این مرکز به منظور دستیابی به اهداف خود خدمات مختلفی از جمله: خدمات نیاز سنجی و پژوهش آموزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی – طراحی و خدمات مشاوره ای را در واحدهای زیر مجموعه ارائه می‎کند.

fd06d5958f2280013467d1b233ff7767l

fd898a6f76cc59ccff68a12c9b1757cf

15e8fc7cc8490da46efe17b1ae882de0