IMG 37650001

نشست معاونان آموزشی منطقه 9 كشور

نشست معاونان آموزشی منطقه 9 کشور در تاریخ 1397/10/05 با حضور دکتر شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقبقات و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.
در ابتدای جلسه آقای دکتر کافی ضمن خیر مقدم به مدعوین، توضیحاتی در مورد بین المللی سازی دانشگاه‎ها و لزوم همکاری دانشگاه‎های منطقه بیان کردند.
 در این جلسه، آقای دكتر شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن اشاره به كیفیت بخشی به دوره‎های آموزش عالی دانشگاه‎ها در كشور، طرح ساماندهی و سطح بندی دانشگاه‎ها و موسسات آموزش عالی در كشور را معرفی و در خصوص نتایج آن مواردی را بیان كردند.
ایشان با نگاهی به ظرفیت بالای آموزش عالی كشور به استفاده مطلوب و هدفمند از ظرفیت‎ها و استعدادها تاكید نمودند و كلیه سیاست‎های معاونت آموزشی وزارت عتف را افزایش كیفیت در دوره‎های آموزشی موجود عنوان كردند. در ادامه آقای دكتر آهنچیان، مدیر كل محترم دفتر برنامه ریزی آموزش عالی در مورد طرح مهارت افزایی و توان اشتغال پذیری دانشجویان كارشناسی توضیحاتی را بیان كردند و از این طرح به عنوان مهم ترین سیاست فعلی وزارت علوم در شرایط كنونی یاد كردند.

 ایشان بیان داشتند كه منظور از اشتغال پذیری، اشتغال زایی نبوده و هدف ایجاد ظرفیت‎های ورود به فضای كسب و كار پیش از دانش آموختگی است. سپس آقای دكتر آهنچیان درخصوص طرح‎های پیوند، نوسازماندهی كارگروه‎های تخصصی دفتر برنامه ریزی درسی، سطح بندی دانشگاه‎ها، یكپارچه‎سازی آئین نامه‎ها و آئین نامه تحصیل هم زمان دانشجویان استعداد درخشان توضیحاتی بیان كردند.
در ادامه جلسه طبق برنامه نشست، آقای دكتر پیش قدم، معاون محترم آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد به تبیین اركان اساسی نظام آموزش عالی و سیاست‎های معاونت آموزشی دانشگاه و معرفی بسته ارزیابی و حمایت از فعالیت‎های آموزشی اعضای هیات علمی (آحفا) پرداختند. سپس جلسه با پرسش و پاسخ اعضا ادامه یافت. 

 IMG 3744000001

 IMG 37310002

IMG 37780003