IMG 2000003

انعقاد تفاهم نامه میان معاونت آموزشی دانشگاه و پارك علم و فناوری خراسان در خصوص اجرای طرح بالندگی شهاب

با عنایت به اهمیت توجه به استعدادهای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه فردوسی مشهد و ایجاد زمینه های اشتغال پذیری و بهره مندی از توانمندی های مهارتی- شغلی، گروه شناسایی و هدایت استعدادهای برتر (شهاب) دانشگاه، طرحی را به منظور استعدادیابی شغلی-مهارتی و تهیه نیم رخ شغلی طی یكسال گذشته، ایده پردازی، طراحی و به مرحله اجرا رسانده است.
این طرح كه با مدیریت گروه شهاب دانشگاه به صورت آزمایشی جهت تامین نیروهای انسانی برجسته برای  یكی از شركت‎های معتبر پارك علم و فناوری خراسان، در حال اجرا است، طی تفاهم نامه‎ای كه منعقد گردیده، برای تمامی شركت‎های متقاضی نیروهای برجسته دانشگاهی اجرا خواهد شد.

در این طرح با ایجاد یك الگوی تطبیقی میان افراد برجسته شاغل در شركت‎ها از یك سو و دانشجویان و دانش آموختگان برجسته دانشگاه از سوی دیگر، بهترین افراد انتخاب و به شركت‎های پذیرنده معرفی می‎گردند.
این طرح شامل آزمون‎های معتبر بین المللی است كه افراد در آن شركت كرده و علاوه بر مزیت‎های انتخاب هدفمند شغل، یك كارنامه تحلیلی از شخصیت و استعدادهای شغلی-مهارتی دریافت می‎كنند كه فارغ از تقاضای شركت‎ها، برای دانشجویان در شناخت زمینه‎های اشتغال پذیری و نقاط قوت خود از اهمیت زیادی برخوردار است.
لازم به ذكر است با وجود هزینه‎های نسبتا زیاد این آزمون‎ها و تحلیل‎های آن در سطح بین المللی، معاونت آموزشی دانشگاه این آزمون‎ها را برای دانشجویان و دانش آموختگان عضو طرح خوشه بندی شهاب به صورت رایگان و برای سایر دانشجویان نیز با شرایط ویژه برگزار می‎كند.
دانشجویان و دانش آموختگان علاقه‎مند جهت ثبت در طرح بالندگی شهاب می‎توانند به آدرس shahab.um.ac.ir مراجعه نمایند. 

 IMG 20190406 111928 296