در ابتداي اين مراسم دكتر ضابط سرپرست دانشگاه فردوسي مشهد ضمن خير مقدم با اشاره به دعاي امام زمان (عج) براهميت  تلاش، كوشش، انگيزه و رغبت دانشجويان در تحصيل علم تاكيد كرد. وي اضافه كرد: تحصيل در كشور خارجي مي‌تواند فرصت مناسبي براي يادگيري آداب و رسوم و ارتباط باشد و بايد اين فرصت را مغتنم شماريد.

دكتر ضابط همچنين در سخنان خود گفت: دانشجويان بين الملل مي توانند با انگيزه بالايي كه دارند سهم بسزايي در اعتلاء و ارتقاي دانشگاه فردوسي مشهد داشته باشند.

در ادامه اين مراسم دكتر بذرافشان مقدم رئيس اداره امور دانشجويان بين المللي دانشگاه نيز، دانشجويان بين الملل را سفيران علم، صلح، دوستي و فرهنگ خواند و گفت دانشگاه لازم است به نقش مهم آن‌ها توجه كند و از حضور دانشجويان بين الملل استفاده كند.

همچنين ادامه داد: دانشجويان بين الملل بايد به صورت مجموعه يكپارچه درآيند و استانداردهاي بالايي براي آن‌ها در نظر گرفته شود.

وي از تغييراتي كه در نحوه پذيرش دانشجويان بين الملل در حال شكل گيري است صحبت كرد و افزود: با توجه به مشكلاتي كه دانشجويان بين الملل در كشور دارند در اين برنامه قصد داريم راهنمايي‌هايي در خصوص مسائل مختلف ارائه دهيم.

در ادامه مراسم نماينده كنسولگري عراق در مشهد كه در اين مراسم حضور داشت با ايراد سخناني حضور خود در دانشگاه فردسي مشهد را افتخار دانست و اشاره كرد:  نام دانشگاه فردوسي مشهد با حروف طلا در آسمان حك شده است.

همچنين اضافه كرد: دانشگاه فردوسي مشهد پيشرفت‌هاي زيادي در حوزه علمي، اخلاقي، اجتماعي و فرهنگي داشته است و به همين خاطر به حضور دانشجويان عراقي در اين دانشگاه افتخار مي‌كنيم و از دانشگاه فردوسي مشهد نيز به خاطر همكاري و همراهي با دانشجويان عراقي كمال تشكر را دارم.

در ادامه مراسم نيز توضيحاتي در مورد پرتال دانشجويي، رويه‌ها و مقررات اجتماعي و علمي دانشگاه، خدمات اموركنسولي دانشگاه، امكانات ورزشي و رفاهي براي دانشجويان به زبان عربي و فارسي ارائه شد.
همچنين چند تن از دانشجويان بين الملل به بيان خاطرات و شعر پرداختند.
اهداء یادبود به دانشجویان بین المللی، بازديد از نمايشگاه، اداي احترام به گلزار شهداي گمنام، صرف ناهار و بازديد از كتابخانه مركزي از جمله برنامه‌هاي پاياني اين مراسم بود.

IMG 8692

 

IMG 8717

IMG 8741

 

IMG 8781