سومين نشست شوراي برنامه‌ريزي درسي و آموزشي دانشگاه ساعت 8 روز سه‌شنبه مورخ 1401/11/11 در سالن شوراي سازمان مركزي برگزار شد.

در ابتداي اين نشست جناب آقاي دكتر امين خندقي مدير محترم برنامه‌ريزي و توسعه آموزش دانشگاه، ضمن تأكيد بر دو نقش اساسي شورا در حوزه سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي عرصه آموزش و برنامه درسي، هدف جلسه را بررسي روندها و فعاليت‌هاي فرايند ايجاد و توسعه رشته-گرايشهاي دانشگاه عنوان نمودند. بعد از طرح مقدمات، جناب آقاي صالحي كارشناس مسئول محترم گروه برنامه‌ريزي درسي و آموزشي دانشگاه به تشريح فرايند ايجاد و توسعه رشته –گرايش‌ها و آيين‌نامه مربوطه پرداختند. با توجه به توضيحات ارائه‌شده چنانچه رشته براي اولين بار در سطح كشور تأسيس شود به‌عنوان راه‌اندازي و چنانچه در ساير دانشگاه‌هاي كشور وجود داشته باشد و براي بار اولين در دانشگاه فردوسي مشهد مطرح شود به‌عنوان ايجاد رشته-گرايش محسوب مي‌شود. بعد از تشريح آيين‌نامه‌هاي مرتبط، چالش‌هاي فرايند مذكور در دو حوزه دروني و بيروني طبقه‌بندي و شاخص‌هاي ايجاد و راه‌اندازي رشته گرايش‌ها به‌عنوان مهم‌ترين چالش مطرح شد.

در ادامه اين نشست اعضاي محترم شورا در خصوص مسائل مختلف فرايند ايجاد و راه‌اندازي رشته گرايش‌ها ازجمله لزوم تأكيد بر ارائه چشم‌انداز و برنامه مشخص توسط دانشكده‌ها و گروه‌هاي آموزشي و بررسي درخواست‌ها مطابق با برنامه تعيين‌شده، بررسي رشته‌هاي كم متقاضي و پر متقاضي، ارائه تعاريف عملياتي و الزامات و شاخص‌هاي رشته‌هاي تقاضامحور و ... به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. در پايان مقرر شد جلسات شورا در دو محور سياست‌گذاري و برنامه‌ريزي تنظيم و به‌تناسب موضوعات مختلف اعضا به‌صورت شناور به جلسات دعوت شوند.

IMG 1328

IMG 1317

IMG 1320

IMG 1331

IMG 1336