نشست شوراي برنامه‌ريزي درسي و آموزشي دانشگاه ساعت 8 روز سه‌شنبه مورخ 04/07/1402 در سالن شوراي سازمان مركزي برگزار شد.

در بخش اول اين نشست شيوه‌نامه اجرايي دوره كهاد توسط جناب آقاي دكتر امين خندقي مدير محترم برنامه‌ريزي و توسعه آموزش دانشگاه تشريح شد. بر اساس اين طرح با تائيد گروه آموزشي و دانشكده، دانشجويان دروسي را در قالب دورهاي كوتاه‌مدت آموزشي طي دوران تحصيل و در سنوات مجاز تحصيلي، خارج از برنامه درسي رشته اصلي خود اخذ و در صورت تكميل موفقيت‌آميز دوره، گواهي مربوطه را دريافت مي‌كنند. بعد از تشريح مفاد گزارش، بحث و تبادل‌نظر ميان اعضا صورت گرفت. در پايان اين بخش مقرر شد برخي اصلاحات جزئي در چند بند شيوه‌نامه مذكور انجام و سپس اجرايي شود.

در بخش دوم بعد از ارائه مقدمات توسط جناب آقاي دكتر قهرماني مدير محترم گروه آموزشي شهرسازي، جناب آقاي دكتر قلندريان، همكار محترم طرح بازنگري برنامه درسي رشته طراحي شهري در مقطع كارشناسي ارشد به نمايندگي از مجري محترم بازنگري، گزارشي از مطالعات پشتيبان و برنامه درسي بازنگري شده را ارائه نمودند كه بعد از بحث و تبادل‌نظر ضمن تصويب مطالعات پشتيبان و برنامه درسي بازنگري شده، مقرر شد موضوعاتي مانند هوشمند سازي شهري، فرهنگ و ارزش‌هاي اسلامي، مسائل حادثه‌خيز منطقه‌اي و انرژي‌هاي تجديد پذير در برنامه درسي موردتوجه قرار گيرد.

در بخش سوم آقاي دكتر گوهري، مجري محترم تدوين برنامه درسي رشته تاريخ و تمدن ملل اسلامي در مقطع كارشناسي ارشد گزارشي از مطالعات پشتيبان و برنامه درسي بازنگري شده را ارائه نمودند كه بعد از بحث و تبادل‌نظر، با توجه به عدم‌كفايت مطالعات پشتيبان و نامشخص بودن رابطه ميان دروس اضافه‌شده و تغييريافته با مطالعات پشتيبان و برخي اشكالات در برنامه درسي مانند مغفول ماندن بحث تمدن اسلامي، موضوعات اقتصادي و ... در عناوين و محتواي دروس مقرر شد مطالعات پشتيبان و برنامه درسي اصلاح و در جلسه‌اي ديگر مطرح و در خصوص آن تصميم‌گيري شود.

1000

IMG 1939100

IMG 1945