دانشگاه فردوسی با اعزام سه تیم در بیست و چهارمین دوره مسابقات منطقه‌ای غرب آسیای ACM که توسط دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، شرکت کرد.

در این دوره از مسابقات که با حضور ۸۰ تیم از دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شد، تیم‌های دانشگاه فردوسی به ترتیب به کسب مقام‌های ۱۴، ۱۷ و ۲۲ دانشگاهی نائل شدند.

اعضای تیم‌های اعزام شده از سوی دانشگاه فردوسی آقایان محمد مهدی دلدار، محمد فیروزی، امیررضا حسین‌پور عرب، نوید شجراوی، متین نظام الملکی، نیما بقراطی و خانم‌ها نیایش اعظمی، نگار بهرام‌پور، زهرا علی‌پور بودند. همچنین مربیان تیم‌ها آقایان علی حمیدزاده و آرمان بیجاری و سرپرست تیم‌های مسابقات برنامه‌نویسی ACM دکتر نوری بایگی، تیم‌ها را همراهی می‌کردند.

مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ACM در سال ۱۹۷۷ توسط انجمن ACM (Association for Computing Machinery) بنا نهاده شد که به عنوان المپیک برنامه‌نویسان شناخته شده و در مجامع علمی از اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. هدف از برگزاری این مسابقه تقویت توانایی برنامه‌نویسی گروهی در بین دانشجویان است. این مسابقه هر ساله در دو مرحله منطقه‌ای و نهایی برگزار می‌شود. در ابتدا در مناطقی از جهان با حضور تیم‌های دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف مرحله منطقه‌ای برگزار می‌شود و تیم‌های برتر براساس ظرفیت هر منطقه برای شرکت در مرحله نهایی انتخاب می‌شوند.

Untitled