فعال شدن مجدد لینك ثبت نام برای شركت در طرح “بانك مراقبان آزمون (باما)”

قابل توجه کلیه همکاران دانشگاهی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، با توجه به درخواست همكاران محترم مبنی بر فعال شدن مجدد لینك ثبت نام برای شركت در طرح “بانك مراقبان آزمون (باما)”، این لینك با اعمال شرایط ذیل به مدت 10  (از تاریخ 24 دی لغایت 3 بهمن) فعال شده است. لطفا به موارد ذیل توجه فرمایید.

 به منظور ساماندهی برگزاری آزمون‎های دانشگاهی، ملی و بین المللی در دانشگاه فردوسی مشهد، با تصمیم شورای معاونت آموزشی دانشگاه مقرر گردیده است از این پس دفتر نظارت، ارزیابی و تضمین كیفیت (ناتك) آموزشی دانشگاه مسئولیت طراحی، اعتباریابی و نظارت آزمون‎های مزبور را بر عهده گیرد. اجرای آزمون‎ها بر عهده كالج دانشگاه می‎باشد.
در همین راستا مقرر شده است "بانك اطلاعاتی مراقبان آزمون (باما)" تهیه شود. بنابراین ضروری است كلیه همكاران دانشگاهی (اعم از اعضای محترم هیات علمی، كاركنان گرامی و دانشجویان محترم دكتری و كارشناسی ارشد) كه تمایل به همكاری در برگزاری آزمون‎های مزبور را دارند، اطلاعات پرسنلی خود را از طریق سایت كالج دانشگاه/ منوی ثبت نام الكترونیك دوره‎ها و كارگاه‎ها/ بانك اطلاعاتی مراقبان آزمون، در سیستم وارد نمایند. متقاضیان شركت در طرح "مراقبان آزمون"، به عنوان عوامل اجرایی آزمون (عوامل مخزن، سرپرست سالن، رابط و مراقب) آموزش‎های لازم را دریافت می‎نمایند و پس از گذراندن دوره آموزشی، گواهی “شایستگی مراقبت از آزمون” (شِما) را از دفتر ناتك آموزشی دانشگاه دریافت نمایند. بدیهی است پس از تهیه بانك اطلاعاتی و برگزاری آموزش‎های لازم، صرفاً همكارانی در برگزاری آزمون‎ها با دانشگاه همكاری خواهند داشت كه موفق به اخذ گواهی "شما" شده باشند. دوره‎های آموزشی با نظارت و طراحی ناتك و توسط كالج دانشگاه برگزار می‎شود.

خواهشمند است در طی فرآیند ثبت نام به موارد ذیل توجه داشته باشید:
• همكاران و دانشجویانی كه در دور اول ثبت نام اقدام به نام نویسی نموده اما مدارك خود را تكمیل ننموده‎اند، می‎توانند با وارد كردن كد ملی و كدرهگیری كه از سیستم دریافت كرده‎اند، نسبت به تكمیل مدارك اقدام نمایند.
• حداقل مدرك لازم برای همكاری به عنوان عوامل آزمون‎ها، مدرك كاردانی می‎باشد. همكارانی كه مدرك تحصیلی آنان دیپلم می‎باشد، در صورت داشتن سابقه همكاری در برگزاری آزمون‎ها می‎توانند اقدام به ثبت نام نمایند.
• پس از تهیه بانك اطلاعاتی فقط همكاران و دانشجویان دكتری و كارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد اجازه همكاری در برگزاری آزمون‎ها را خواهند داشت.
• دانشجویان دكتری و كارشناسی ارشد صرفاً به عنوان رابط و یا مراقب می‎توانند در برگزاری آزمون‎ها همكاری داشته باشند.
• همكارانی می‎توانند به عنوان عوامل مخزن در برگزاری آزمون فعالیت نمایند كه دارای یكی از شرایط ذیل باشند:
    الف) سابقه حضور در مخزن در آزمون‎های قبل
      ب) سابقه همكاری در مدیریت آموزشی و یا اداره خدمات آموزشی دانشكده‎ها و یا سابقه همكاری به عنوان كارشناس پژوهشی (در صورت تایید همكاری)
• همچون گذشته، كلیه همكاران واجد شرایط به عنوان عوامل مخزن، پس از تایید صلاحیت عمومی ایشان از سوی حراست محترم دانشگاه می‎توانند در برگزاری آزمون‎ها همكاری نمایند.
• برای كلیه همكاران ثبت نام كننده در طرح باما دوره‎های آموزشی به مدت حداقل 4 ساعت برگزار خواهد شد. این دوره‎ها شامل آموزش‎های عمومی برای همه متقاضیان و آموزش‎های تخصصی برای سرپرستان سالن و عوامل مخزن می‎باشد. شركت در این دوره‎ها و آزمون پایان دوره آن و اخذ گواهی مربوطه، برای همه متقاضیان همكاری (حتی افرادی كه سابقه همكاری در برگزاری آزمون‎ها را دارند) الزامی می‎باشد.

• هزینه شركت در دوره آموزشی 300.000 ریال می‎باشد.
• در صورت ثبت نام به موقع و نهایی همكاران محترم، طبق برنامه ریزی انجام شده، اولین دوره برای متقاضیان پنجشنبه 11 بهمن ماه برگزار خواهد شد.