معرفی دفتر تحصیلات تکمیلی
لزوم ارتقا سطح علمی كشور، به ویژه در دهههای اخیر، توسعه همه جانبه مقاطع تحصیلات تكمیلی را سبب گردیده و بر همین اساس، دفتر تحصیلات تكمیلی دانشگاه بر گسترش و بهبود كمی و كیفی این مقاطع همت گماشته است.
ایجاد ساختارها، پایش و ارزیابی رشتهها، تدوین دستورالعملها، ترغیب دانشجویان علاقمند و مستعد به ادامه تحصیل، و تلاش در فراهم نمودن بستر تولید علم از مهمترین فعالیتهای این دفتر میباشد و بدون شك نقش اساتید محترم، دانشجویان سختكوش و كارشناسان فهیم تحصیلات تكمیلی در رشد و بالندگی دانشگاه در این مقاطع سزاوار تحسین است.
شرح وظایف
1. نظارت بر حسن اجرای آیین نامهها و مقررات آموزشی در دانشگاه- پایش و ارزیابی رشته گرایشهای تحصیلی دانشگاه منطبق بر اسناد راهبردی گروههای آموزشی و دانشكدهها در حوزه آموزشی و تحصیلات تكمیلی، با هدف پیشبرد رسالت دانشگاه
2. تعیین و اعلام ظرفیت پذیرش دانشجو در دورههای كارشناسی ارشد و دكتری تخصصی
3. تهیه دستورالعملها و شیوه نامههای اجرایی در موارد نیاز ازجمله برگزاری آزمون دكتری تخصصی
4. تهیه و تدوین شیوه نامههای اجرایی برای آییننامههای ارشد و دكتری
5. تهیه و تنظیم فرمهای مربوط به انجام امور آموزشی دانشجویان براساس مقررات وبخش نامههای مربوطه
6. ارائه عملكرد سالیانه حوزه تحصیلات تكمیلی
7. رسیدگی به مشكلات آموزشی دانشجویان تحصیلات تكمیلی و ارائه راهكارهای مناسب
8. رسیدگی به درخواستهای دانشجویان و بررسی مدارك مربوط جهت طرح در شورا و در صورت لزوم ارسال به كمیسیون موارد خاص
9. ارتباط و انجام مكاتبات لازم با وزارت متبوع، دانشگاهها، موسسات و...
10. پاسخگویی و راهنمایی دانشجویان در امور آموزشی و همكاری تنگاتنگ با كادر آموزشی دانشكدهها
|
|
|
|
|
کارشناس مسئول مشاوره و ارتقای آموزش، یادگیری و سنجش منصور سالم مسئولیتها: تلفن: 38802451-051 |
|
|
|
|
|
|
کارشناس تحصیلات تکمیلی زهره شیخ مسئولیتها: تلفن: 38802460-051 |
کاربرگها
کاربرگهای مقطع دکتری | کاربرگهای مقطع کارشناسی ارشد | ||||||
1 |
|
گزارش تحصیلی (دكتری) (تاریخ بروزرسانی 1398/08/22) | 1 | ارزشیابی دفاع ارشد | |||
2 |
تقاضای ارزیابی جامع دكتری | 2 | صورت جلسه دفاع ارشد | ||||
3 | صورت جلسه ارزیابی جامع دكتری | 3 | تقاضای دفاع (ارشد- دکتری) | ||||
4 | ارزیابی جامع دكتری (مقاله) | 4 | چکیده انگلیسی پایان نامه (ارشد-دکتری) | ||||
5 | تقاضای دفاع از پیشنهاده دكتری | 5 | چکیده فارسی پایان نامه (ارشد - دکتری) | ||||
6 | صورت جلسه دفاع از پیشنهاده دكتری | ||||||
7 | ارزشیابی دفاع دکتری | ||||||
8 | صورت جلسه دفاع دکتری | ||||||
9 | تقاضای دفاع (ارشد- دکتری) | ||||||
10 | چکیده انگلیسی پایان نامه (ارشد-دکتری) | ||||||
11 | چکیده فارسی پایان نامه (ارشد - دکتری) | ||||||
12 | کاربرگ شماره 1 (مشخصات) phd | ||||||
راهنمای مراحل تكمیل مدارك جهت استفاده از فرصت تحقیقاتی كوتاه مدت (ششماهه) دانشجویان دکتری
دریافت فایل PDF راهنما
مدارك لازم:
الف: برای كلیه دانشجویان (متقاضی خارج از كشور و یا داخل كشور)
1 – پذیرش اخذ شده از دانشگاه مقصد (فهرست دانشگاههای ممتاز در كتاب نظام ارزشیابی مدارك تحصیلی قابل دسترس در پورتال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری میباشد.)
توضیح1: اگر پذیرش اخذ شده از پژوهشگاهها یا از دانشگاههای خارج از فهرست دانشگاههای ممتاز میباشد، اعتبار علمی آن مركز بایستی توسط گروه آموزشی مربوطه و شورای تحصیلات تكمیلی دانشكده تایید شده باشد.
توضیح2: اگر پذیرش اخذ شده از دانشگاهها و مؤسسات داخل كشور است نامه به عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تهیه گردد.
2 – تعهد نامه محضری به همراه احکام کارگزینی برابر اصل شده ضامنین در تعهد کارمندی یا كپی برابر با اصل شده سند ملكی در تعهد وثیقه ملكی*
3 – تكمیل كاربرگ اطلاعات دانشجو (به فارسی) - (فرم شماره 101) *
4 – كپی كارت ملی
5 – كپی ابلاغ بورس برای دانشجویان بورسیه و هیات علمی (در صورت عدم ارائه حکم بورس، در كاربرگ اطلاعات دانشجو گزینه غیربورسیه انتخاب گردد.)
6 - نامــه دانشكده مبنی بر معرفی دانشجو برای فرصت تحقیقاتی ششماهه به انضمام بندهای فوق الذكر (در صورتی كه محل تحقیق، داخل كشور است وضعیت علمی دانشگاه یا مؤسسه بایستی مورد تایید گروه مربوطه باشد و در این نامه قید گردد.)
توضیح3: دانشجو بایستی كلیه مستندات/مدارك بندهای فوق را به نامه بند 6 ضمیمه نموده و تحویل دفتر مدیریت پژوهشی دانشگاه نماید.
ب: صرفا" برای دانشجویان اعزام به خارج
1 – تكمیل كاربرگ اطلاعات مربوط به گذرنامه (فرم شماره 102) *
2- تکمیل کاربرگ تعهدنامه استرداد اضافه دریافتی ارز- (فرم شماره 103) *
3 – تكمیل كاربرگ خروج از كشور و تحویل آن به حراست دانشگاه
4 – تكمیل كاربرگ دلایل توجیهی (برای كشورهای آمریكا و كانادا) *
5 – كپی مدرك زبان مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
فرمهای مربوطه در تارنمای تحصیلات تكمیلی دانشگاه قابل دسترسی است. www.vpap.um.ac.ir
٭ سطح نمرات زبان قابل قبول برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت استفاده از فرصت تحقیقاتی شش ماهه به شرح ذیل میباشد.
MSRT 50
IELTS 5/5
TOLIMO, TOEFL 480
٭ بدیهی است با توجه به اعتبار مدارک قبولی در این آزمونها، که از زمان صدور 2 سال است، زمان اعزام دانشجو باید در بازه زمانی اعتبار این مدارک قرار داشته باشد.
توضیحات:
1 – حمایت مالی صرفا" برای دانشجویان روزانه انجام میشود. دانشجویان نوبت دوم و پردیس بین الملل در صورت تمایل اعزام با هزینه شخصی پس از تشکیل پرونده و اخذ روادید، در بازه قانونی (حداکثر 3.5 سال از شروع تحصیل) جهت دریافت ارز دولتی به وزارت معرفی میشوند.
2 – اخذ پذیرش از كشورهای حوزه بریتانیا ممنوعیت دارد.
3 – دانشجو موظف است محل انجام تحقیقات در داخل کشور را از میان دانشگاهها و موسسات وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب نماید.
4 – پذیرش اخذ شده از كشورهای آمریكا یا كانادا صرفا" با دلایل توجیهی و با امضای استاد راهنما به عنوان مدیر محترم گروه مربوطه و تأیید ایشان قابل بررسی است. (كاربرگ مربوطه در سربرگ نامههای اداری دانشكده پرینت گرفته شود)
5 – نظر به اینكه مدارك طبق شیوه نامه در اول و پانزدهم هر ماه به وزارت تحویل میگردد، لذا متقاضیان بایستی تا یك روز قبل از آن مدارك خود را تحویل نمایند. مداركی كه دیرتر تحویل گردد در نوبت بعدی ارسال خواهد شد.
6 – پاسخ نامهها از وزارت در اول و پانزدهم هر ماه تحویل نماینده دانشگاه در وزارت میگردد كه شامل نامه لاتین مبنی بر حمایت مالی و نامههای آزادسازی مدرک تحصیلی میباشد كه دانشجو از دفتر تحصیلات تكمیلی دانشگاه دریافت میدارد. (این مدارك چند روز بعد به دانشگاه میرسد)
7 – اگر مدرک کارشناسی ارشد یا مدرک کارشناسی و یا هر دو مورد نیاز دانشگاه مقصد یا سفارت آن کشور باشد، برای دریافت نامه آزادسازی مدارک تحصیلی از وزارت متبوع علاوه بر تکمیل جدول فرم 102، سند تعهد مربوط به شرح ذیل تنظیم گردد:
عنوان مقطع در سطر اول بند 6 و مبلغ آزاد سازی (هر مقطع 100/000/000 ریال) در سطر سوم بند 6 فرمهای تعهد قید گردد.
اگر نیازی به آزاد سازی مدرك تحصیلی نمیباشد جای خالی با خط تیره پر گردد.
حاصل جمع مبلغ تعهد هزینههای فرصت تحقیقاتی (مندرج در بند 8 توضیحات ) و هزینههای آزاد سازی مدارك تحصیلی به عنوان حداقل تضمین (جای خالی مبلغ در سطر ششم فرم تعهد كارمندی و سطر هفتم فرم وثیقه ملكی) در سند تعهد درج گردد.
بدیهی است یک نسخه از نامه آزادسازی مدرک به دانشگاه محل تحصیل ارسال و یک نسخه به دانشجو تحویل میگردد.
8 – مبلغ تعهد هزینههای فرصت تحقیقاتی برای دانشجویان بورسیه 400/000/000 ریال و برای دانشجویان غیربورسیه 200/000/000 ریال میباشد.
مراحل انجام فرآیند:
1 – دانشجو پس از تكمیل مدارك به همراه نامه رسمی از طریق معاونت دانشكده به دانشگاه معرفی میگردد.
2 – دانشجو جهت تایید سند تعهد به دفتر حقوقی دانشگاه معرفی میگردد. ارائه احكام کارگزینی برابر با اصل شده ضامنین در تعهد كارمندی و ارائه كپی برابر با اصل شده سند ملكی در تعهد وثیقه ملكی به دفتر حقوقی دانشگاه الزامی است.
توضيح 1: دفاتر اسناد رسمي مي توانند عنوان سند را سند تعهدنامه دانشجويی انتخاب نمايند. در اين صورت هزينه سند، دانشجويي محاسبه ميگردد. عنوان سند تعهدنامه غیرمالی مورد تایید دفتر حقوقی سازمان امور دانشجویان نمیباشد.
توضیح 2: لازم به ذکر است که طبق مفاد سند تعهد اخذ شده، برای لغو سند مذکور ارائه گواهی انجام کار، دو برابر مدت استفاده از تسهیلات، لازم است و تا ارائه گواهی مذکور، لغو سند میسر نمیباشد. بدیهی است مجوز لغو سند مذکور پس از ارائه مدارک لازم به دانشگاه و توسط اداره کل بورس صادر میگردد.
3 – دانشجو فرم تكمیل شده خروج از كشور را شخصا" به اداره حراست تحویل و جزوات مربوطه را مطالعه مینماید.
4 – دانشجو به مدیریت همكاریهای علمی و بین المللی جهت اخذ معرفی نامه برای گذرنامه به نظام وظیفه (برای دانشجویانی كه دارای معافیت تحصیلی هستند) معرفی میگردد.
5 – پس از ارسال مدارك و دریافت نامههای حمایت مالی، دانشجو موظف است نسبت به اخذ ویزا اقدام نموده و تصویر آن را به همراه تصویر بلیط خریداری شده به آدرس پست الکترونیک ارسال نماید. (زمان ارسال فایل روادید و بلیط بین 10 تا 15 روز قبل از تاریخ بلیط میباشد.) بر این اساس حکم مربوطه صادر و دانشجو جهت دریافت نامه معرفی به بانک به معاونت پشتیبانی و مالی سازمان امور دانشجویان مراجعه مینماید.
6 – دانشجو پس از مراجعت، باید جهت تسویه حساب، فایل تصویر مدارک ذیل را به آدرس پست الکترونیک ذکر شده در بند 5 ارسال نماید. (بدیهی است در صورت عدم تسویه حساب این دوره، مدرك فارغ التحصیلی دانشجو صادر نخواهد شد).
- تصویر صفحه اول گذرنامه
- تصویر صفحه روادید
- تصویر صفحه مهر خروج و ورود به کشور
- تصویر بلیط رفت و برگشت
- گزارش کار ارائه شده توسط استاد خارجی
توجه: حجم کل مدارک ارسال شده میبایست کمتر از 5 مگابایت باشد.