فهرست دانشجویان منتخب جهت بهره‎مندی از جوایز تحصیلی بنیاد نخبگان در سال تحصیلی 98-1397 (97/09/17)

فهرست سری اول دانشجویان منتخب جهت بهره‎مندی از جوایز تحصیلی بنیاد نخبگان، در سال تحصیلی 98-1397 به شرح زیر اعلام شد. ضروری است دانشجویان منتخب، براساس مقررات مندرج در "راهنمای اعطای جوایز تحصیلی سال 98-1397”، جهت بهره‎مندی از جوایز نیمسال اول سال جاری، حداكثر تا 1397/11/13 اقدام نمایند. ضمناً اسامی سایر دانشجویان منتخب پس از اعلام اسامی از سوی بنیاد ملی نخبگان، متعاقباً اعلام خواهد شد.

download  اسامی دانشجویان

 

 

قابل توجه متقاضیان پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد سال تحصیلی 99-1398 (97/10/16)

با توجه به همزمانی به روز رسانی سایت دانشگاه در روزهای پنجشنبه و جمعه 29 و 30 آذرماه با آخرین فرصت ثبت نام پذیرش بدون آزمون (استعداد درخشان) كارشناسی ارشد سال 99-1398 و عدم امكان ثبت نام  متقاضیان، فرصت ثبت نام تا 5 دی‎ماه 1397 تمدید شد.

ضروری است متقاضیان گرامی شرایط ثبت نام را با دقت مطالعه و پیش از ثبت‌نام از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل نمایند.
شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون (استعداد درخشان)  سال تحصیلی 99-1398
1. ورودی‎های کارشناسی نیمسال اول و دوم 1394 ورودی‎های کارشناسی نیمسال دوم  1393
2. حداکثر طی 8 نیمسال (ترم تابستانی محاسبه نمی شود)  فارغ التحصیل شوند.
3. پس از نیمسال ششم حداقل سه چهارم (75%) واحدهای درسی را گذرانده باشد.
4. تا پایان نیمسال ششم، سه چهارم از واحدهای کل دوره را گذرانده باشد  و جز پانزده  درصد برتر دانشجویان هم ورودی خود باشد.
5. چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوطه استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‎ای تکمیل نشد، در این صورت مجاز به جایگزینی صرفا 10 درصد بعدی صرفا از دانشجویان دانشگاه فردوسی با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می‎باشد.
6. تنها دانشجویان کارشناسی پیوسته می‎توانند برای پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند.
7. استفاده از تسهیلات بدون آزمون مختص دانشجویان ایرانی است.
تبصره:  دانشگاه می‎تواند متقاضیانی که در 6 نیمسال فارغ التحصیل شوند را به شرط آنکه از لحاظ معدل جزو 15 درصد برتر هم کلاسی‎های خود باشد، خارج از ظرفیت پذیرش نماید. (متقاضیانی که در شش نیمسال فارغ التحصیل می‎شوند؛ گواهی رتبه و ریز نمرات تا پایان نیمسال پنجم را ارسال نمایند. مطابق با مصوبه جدید این گروه از متقاضیان  باید در مقایسه با معدل دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی (ورودی سال قبل) جز 15 درصد برتر باشند.

دریافت فرم گواهی رتبه
لینک ثبت نام

دریافت رشته‎های تحصیلی کارشناسی ارشد سال 99-1398

مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد
• اسکن عکس
• اسکن كارت ملی
• اسکن ریز نمرات تا پایان  نیمسال 6
• اسکن فرم گواهی رتبه (تا پایان نیمسال ششم) تایید شده توسط آموزش دانشگاه محل تحصیل
 پرداخت مبلغ ثبت نام از درگاه پرداخت الكترونيكي موجود در سامانه به شرح زير:
70 هزار تومان بابت انتخاب يك رشته
80 هزار تومان بابت انتخاب دو رشته
90 هزار تومان بابت پرداخت سه رشته
• اطلاع از پست الکترونیک دو تن از اساتیدی كه با ایشان دروسی را گذرانده باشند جهت درج در سامانه ثبت نام  (توجه کنید که پست الکترونیک اساتید باید پست الکترونیک دانشگاهی با پسوند ac.ir باشد).

تذکرات مهم:
• مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر ثبت تام اینترنتی نکرده باشند بررسی نخواهد شد.
• در صورتی که متقاضی اطلاعاتی خلاف واقع را بارگذاری نماید و یا مدارک بارگذاری شده (اسکن شده) خوانا نباشد. درخواست وی بررسی نخواهد شد.
• دانشجو موظف است در صورت داشتن شرایط لازم، نسبت به  تکمیل دقیق فرم مطابق با مدارک بارگذاری شده اقدام نماید. در صورت عدم رعایت موارد فوق مسئولیت هر گونه اشکالی بر عهده دانشجو بوده و حق اعتراض ندارد.
• ارائه درخواست و دارا بودن شرایط، به هیچ عنوان به منزله پذیرش قطعی نمی‎باشد. بنابراین به داوطلبان توصیه می‎شود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی ورود به دوره کارشناسی ارشد را نیز رعایت نمایند.
• پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) خواهد بود.

دریافت فرم گواهی رتبه

لینک ثبت نام

 

 

 

 

اطلاعیه اعطای جایزه‎های تحصیلی به دانشجویان استعداد برتر سال اول دانشگاه‎ها (بنیاد ملی نخبگان)

فرصت نهایی تکمیل پرونده و ارائه درخواست دانشجویان سال اول دانشگاه‎ها تا 30 مهرماه سال جاری است. ضروری است دانشجویان متقاضی اطلاعات خود را به همراه تصاویر مدارک مثبته در سامانه اطلاعاتی بنیاد به نشانی  https://sina.bmn.ir بارگذاری و یا به روز رسانی کنند و پس از آن حداکثر تا تاریخ 1397/07/30 گزینه "درخواست بررسی پرونده برای بهره‎مندی از تسهیلات دانشجویی" را در بخش " ثبت درخواست‎ها" ی سامانه انتخاب کنند.
 شایان ذکر است مهلت به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www.razavi.bmn.ir مراجعه نمایند.      

 

ثبت نام دانشجویان نوورود در طرح خوشه بندی شهاب

بدینوسیله به اطلاع دانشجویان محترم ورودی جدید (سال تحصیلی  98-1397) می‎رساند كه سامانه ثبت نام طرح خوشه بندی شهاب ویژه ثبت نام دانشجویان نو ورود در نیمه اول آبان ماه فعال خواهد شد و دانشجویان می‎توانند نسبت به ثبت نام در این طرح از طریق پرتال دانشجویی اقدام نمایند. لازم به ذكر است دانشجویانی كه در مقطع تحصیلی قبلی در این طرح ثبت نام كرده و پذیرفته شده‎اند، بدلیل تغییر شماره دانشجویی و اطلاعات پرتال آن‎ها، باید با شماره دانشجویی دوره فعلی در سامانه ثبت نام نمایند.
نكته اول: كلیه تسهیلات دفتر استعدادهای درخشان تنها در قالب طرح خوشه بندی و به دانشجویان پذیرفته شده بر اساس نوع خوشه اعطا می‎گردد.
نكته دوم: زمان دقیق فعال شدن سامانه ثبت نام از طریق پرتال خبری دانشجویی به اطلاع خواهد رسید.

 

 

اطلاعیه ثبت نام پذیرفته شدگان استعداد درخشان (بدون آزمون) مقطع ارشد و دکتری دانشگاه فردوسی مشهد در سال تحصیلی 98-1397

توجه به نکات زیر ضروری است:

1- زمان ثبت نام الکترونیک و ثبت نام حضوری پذیرفته شدگان کارشناسی ارشد و دکتری بدون آزمون (استعداد درخشان) سال تحصیلی 98-1397 دانشگاه فردوسی مشهد، پس از تایید نهایی اسامی توسط سازمان سنجش ( حدوداً اواخر شهریور ماه) در همین محل اعلام خواهد شد.

2- پذیرفته شدگان درحال انجام خدمت مقدس سربازی، لازم است پس از اعلام قبولی نهایی سازمان سنجش، به مدیریت آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد جهت دریافت نامه درخواست ترخیص ازخدمت خود مراجعه و هنگام ثبت نام حضوری، نامه ترخیص از خدمت صادره از معاونت وظیفه عمومی محل اعزام خود را همراه با سایر مدارك ثبت نامی تحویل نمایند.

3- انتخاب واحد کلیه دانشجویان صرفاً در نیمسال اول 98-1397 توسط اداره آموزش دانشکده، بدون نیاز به حضور دانشجو، انجام خواهد شد. بدیهی است مسئولیت انتخاب واحد در نیمسال‎های بعدی برعهده دانشجو می‎باشد.

4- با توجه به آغاز نیمسال تحصیلی 98-1397 از 24 شهریورماه، شروع کلاس‎ها مطابق برنامه اعلامی دانشکده مربوطه می‎باشد و شرکت این دسته از پذیرفته شدگان در کلاس‎های درس (قبل از ثبت نام الکترونیکی و حضوری) الزامی می‎باشد.