نظارت و ارزیابی دانشگاه، چگونگی تاثیر نتایج ارزیابی دانشجویی از عملکرد اعضای هیات علمی را اعلام کرد.
مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه در گزارشی، با تأکید بر تأثیر بلند مدت نتایج ارزیابی دانشجویی از اعضای هیأت علمی در ارتقای سطح کیفیت آموزشی دانشگاه، از دانشجویان برای شرکت فعالانه در این ارزیابیها دعوت کرد.
در این گزارش آمده است:
در مطالعهای که توسط مدیریت نظارت و ارزیابی دانشگاه انجام شده است حدود 50 درصد از دانشجویان بر این باورند که نتایج ارزیابی از عملکرد مدرسان بی فایده بوده و بهرهبرداری مشهودی از آن نمیشود.
این در حالی است که یافتههای حاصل از نتایج ارزیابی دانشجویان، هر ساله در موارد متعددی مانند ارتقا، تبدیل وضعیت، تمدید قرارداد، فرصت مطالعاتی و انتخاب اعضای هیأت علمی نمونه مورد استفاده قرار میگیرد. ضمن این که ارزیابی دانشجویان پیامدهایی از قبیل تذکر شفاهی (تدکر توسط مدیر گروه، معاون آموزشی دانشگاه و یا معاون آموزشی دانشگاه)، تذکر کتبی توسط معاون آموزشی دانشگاه (بدون درج در پرونده و با درج در پرونده)، هدایت و راهنمایی مدرسان به سمت درسی که توانایی ارایه با کیفیت تری دارند، جلوگیری از تدریس مدرسان مدعو و برگزاری جلسات تخصصی و کارگاههای آموزشی را نیز به همراه دارد.
باید توجه داشت که فرایند ارتقای کیفیت و بهبود عملکرد مدرسان نیازمند زمان بوده و عملکرد اعضای هیأت علمی باید در چند نیمسال و براساس ماهیت دروس و دیگر عوامل سنجیده و قضاوت شود و بنابراین باید گفت ارزیابیهای انجام شده توسط دانشجویان قطعأ تأثیر بلند مدت در ارتقای سطح کیفیت آموزشی دانشگاه دارد.
گزارش قسمتی از بهرهگیری مجموعه مدیریتی دانشگاه فردوسی مشهد از نتایج ارزیابی، در سایت نظارت و ارزیابی آموزشی دانشگاه و در قسمت تشویق و تذکر قابل مشاهده است.